Vertelt jouw bedrijf een goed verhaal?

Wanneer is communicatie effectief en hoe breng je dit goed over naar de doelgroep? Bij Co-Creatie Buro helpen we je hierbij graag op weg. We noemen dit ‘effectieve communicatie’. Een goed startpunt is een merkfundament of een concept. Dit helpt je namelijk een koers te bepalen.

Maar wat maakt een merk echt succesvol? Is het de vormgeving die een merk herkenbaar maakt? Of draait het juist om hoe vaak je communiceert? Iedereen heeft wel associaties bij een goed merk; voor de één is het een favoriet kledingmerk, terwijl een ander denkt aan de meest innoverende smartphone. Hoe groot de verschillen ook zijn bij diverse merken, ze hebben vaak één ding gemeen; succesvolle merken durven onderscheidend te zijn in zowel hun merk als in de boodschap. Ze weten hun doelgroep op de juiste manier te benaderen, met effectieve communicatie dus.

Bekijk je merk eens vanuit een andere invalshoek en je komt tot verrassende inzichten. Voor je eigen bedrijf of organisatie kan dit best lastig zijn. We kennen ons bedrijf natuurlijk als geen ander en weten precies wat er speelt. Hierdoor weet je ook als beste wat er wel of niet mogelijk is. Dit kan ook je creativiteit blokkeren. Je ziet bepaalde mogelijkheden en kansen als te groot, of je hebt ze helemaal niet opgemerkt. Bij Co-Creatie Buro bieden wij hiervoor een Online Brainstorm tool. Tijdens de Online Brainstorm denken wij mee, in allerlei uiteenlopende marketingcommunicatie vraagstukken. Van groot tot klein. We bekijken het vraagstuk vanuit een ander oogpunt en geven je nieuwe inzichten en creatieve oplossingen, én helpen je dit organiseren.

Waarom een Online Brainstorm? Tijdens een Online Brainstorm neemt iedere deelnemer plaats achter zijn eigen laptop. De drempel is hierdoor laag en onderzoek wijst uit dat er daarom betere ideeën uitkomen. Deelnemers kunnen tegelijkertijd ideeën invoeren en deze nog inzien na de Online Brainstorm. Er is geen druk dat je op een bepaald moment moet presteren, omdat je na de Online Brainstorm nog ideeën kan toevoegen.

Vertelt jouw bedrijf een goed verhaal? Of wil je graag inzichten vanuit een andere invalshoek? Durf jij het aan om ons mee te laten denken over hoe de communicatie voor jouw bedrijf effectiever kan? Meld je dan vrijblijvend aan. We doen graag een stapje extra. Waarom? Simpelweg omdat ons hart sneller gaat kloppen van creatieve vraagstukken.

Tyno Koelewijn (commercieel manager bij Co-Creatie Buro in Nijkerk)

www.onlinebrainstorm.nl

Geplaatst op: 05-03-2018