Verantwoord verpakken met Tupak

NIJKERK – Voor pakketverzending wordt steeds vaker gebruikgemaakt van duurzaam verpakkingsmateriaal. Tupak uit Nijkerk haakt daarop in en biedt ondernemers milieuvriendelijke oplossingen voor het verzenden van een pakket.

In Nederland worden dagelijks meer dan zeshonderdduizend pakketjes per dag verstuurd. Het team van Tupak vindt het daarom belangrijk om ondernemers de kans te bieden hun pakketten duurzaam te verpakken. Recyclebaar karton is daar volgens Amanda van Beek een voorbeeld van. “Een slimme manier om een pakket te verpakken in een omhulsel dat je producten beschermt. Bovendien is het op maat te maken en licht van gewicht. Het karton kan later worden hergebruikt. Goed voor het pakket en het milieu.” Naast verpakkingsmaterialen komen er ook steeds meer oplossingen voor het vastbinden of dichtplakken van pakketten. Naar verwachtingen zullen producten dan ook binnen enkele jaren volledig duurzaam worden verpakt.

Vijftig jaar ondernemen
De producent van verpakkingsmaterialen is al tweeënvijftig jaar een gevestigde naam binnen de gemeente Nijkerk. Vanuit het bedrijfspand aan de Marconistraat worden de verpakkingsmaterialen van Tupak op maat gemaakt en verzonden naar klanten in binnen- en buitenland. Hoewel Tupak inmiddels internationaal opereert, blijft Nijkerk nog altijd de thuisbasis. Het bedrijf wil de komende jaren blijven investeren in de relaties met lokale ondernemers. Kort geleden sloten Amanda en haar collega Arjan van Hassel zich daarom aan bij BHN.

“Door nieuwe contacten te leggen hopen wij mooie samenwerkingsverbanden binnen het lokale netwerk aan te kunnen gaan. Iedere ondernemer verzendt namelijk weleens een pakket. Met de snelle leveringsvoorwaarden die bedrijven hun klanten bieden, is er soms een last-minute oplossing nodig. Wij hebben onze verpakkingsmaterialen daarom altijd in grote aantallen voorradig. Ondernemers die materialen nodig hebben kunnen deze direct bij ons halen. Zo helpen wij bedrijven snel uit de brand”, aldus Van Hassel.

www.tupak.com

Geplaatst op: 25-04-2019