Veilig ondernemen

In de onzekere tijd waarin coronamaatregelen ons voor flinke uitdagingen zetten, lijkt ondernemen zonder zorgen een utopie. Toch is er een specifiek soort zorgen die Univé u graag uit handen neemt zodat u zich kunt focussen op wat voor uw bedrijf belangrijk is.

Preventieve maatregelen treffen om een schade te voorkomen. Als ondernemer bent u dagelijks bezig alles eruit te halen om uw doelen te bereiken. Tijdens de bedrijfsvoering kunt u met risico’s te maken krijgen die deze doelen mogelijk in de weg staan. Univé denkt graag mee bij het voorkomen en beperken van eventuele schades. Samen zorgdragen voor veiligheid, zekerheid en een duurzame toekomst. In mijn gesprekken met ondernemers wordt mij steeds vaker de vraag gesteld of Univé, naast het verzekeren van risico’s, mee kan denken als het gaat om preventieve maatregelen. Denk hierbij aan het keuren van elektra of elektrische apparaten, controle van de blusmiddelen en onderhoud van zonnepanelen.

Voorkomen is beter dan blussen
Problemen met de elektrische installatie zijn de nummer één oorzaak van branden volgens het Verbond van Verzekeraars. Bij branden die in de elektrische installatie ontstaan is bijna altijd sprake van kortsluiting. Het is ons gezamenlijk belang om schades voor te blijven. Naast materiële schade en de financiële impact brengt een schade ook leed met zich mee.

Vanuit de polisvoorwaarden en/of clausules bent u als ondernemer vaak verplicht uw elektrische installatie regelmatig te laten keuren met als doel eventuele gebreken op tijd op te lossen.

Eén zorg minder
Univé heeft “Ondernemen zonder zorgen” ontwikkeld. Ondernemen zonder zorgen is een abonnement op verschillende diensten die de ondernemer helpen bij het voorkomen en beperken van brandschade. Denk aan levering, controle en onderhoud van blusmiddelen, periodieke elektrakeuring, ongediertepreventie, gratis controle van bliksemafleiders of preventieve controles op hooibroei.

Gelukkig maak ik uit mijn gesprekken met ondernemers op dat het geloof in preventieve oplossingen groeit. Graag ga ik ook met u het gesprek over dit onderwerp aan en bekijken we samen hoe Univé u hierbij zo goed mogelijk kan helpen.

Jaap van de Vuurst is Verzekeringsadviseur Buitendienst Bedrijven bij Univé. Hij is bereikbaar via j.vandevuurst@unive.nl.

www.unive.nl

Geplaatst op: 22-04-2021