Van keukentafel naar flexplek

Als je voor jezelf werkt, heb je lekker de vrijheid en de keuze om zelf te bepalen waar je gaat werken. Dat kan natuurlijk thuis aan de keukentafel of in de studeerkamer. Maar wist je dat 90% van de zzp’ers buiten de deur werkt? En dat kan sinds begin dit jaar in het gloednieuwe Apollo Workspaces in Nijkerk.

Waarom flexen?
Zzp’ers zijn al gauw op zichzelf aangewezen. Dat is misschien voor velen ook de reden waarom ze zelfstandige zijn geworden. Maar soms is contact met andere ondernemers wel prettig. Bijvoorbeeld om te kunnen sparren over de onderneming of door elkaar te helpen met vraagstukken waar men zelf net wat minder vanaf weet. Op flexwerkplekken zijn vaak andere zzp’ers, freelancers en ondernemers aan het werk. Bij het halen van een bakje koffie, is het contact dus al snel gelegd. Zo kunnen ideeën uitgewisseld worden, brainstormsessies plaatsvinden of problemen besproken worden.

Locatie
Een belangrijke factor als het om flexplekken gaat, is natuurlijk de locatie. Het voormalige, volledig gerenoveerde Israëlcentrum waar Apollo Workspaces in gevestigd is, zit pal aan de A28. De flexplek is dus makkelijk bereikbaar met de auto. Maar ook met het openbaar vervoer ben je er binnen een paar minuten vanaf station Nijkerk. Ook wanneer je een zakelijke afspraak hebt die toch een paar uur uitgesteld is, is een flexplek bij Apollo ideaal. Je loopt naar binnen, pakt je laptop erbij en je kan zo aan de slag. Doordat het pand is opgedeeld in kantoren, gedeelde werkplekken, flexplekken en opslagunits is een businesscentrum gecreëerd waar rust en creativiteit centraal staan.

Faciliteiten
Belangrijke faciliteiten die vrijwel iedere zzp’er of freelancer nodig heeft zijn natuurlijk koffie, theee, wifi en voldoende stopcontacten. Die zijn bij Apollo dan ook volop aanwezig. Flexers die geen zin hebben om hun eigen boterhammen te smeren, kunnen een lekkere lunch halen. Bij Café Canaveral – wat zich op de begane grond van het pand bevindt – is naast een werklust verhogende lunch ook een lekkere cappuccino te krijgen. Dit is ook gelijk een mooie plek om andere ondernemers te ontmoeten of even te brainstormen.

Huur een bureau, kantoor of opslagunit
Ook het huren van een eigen bureau, kantoor en zelfs een opslagunit is mogelijk bij Apollo Workspaces. Bovendien kan je gebruik maken van de vergaderruimtes of de conferentiezaal wanneer je met collega’s wil overleggen. Ook kan je in deze ruimtes klanten ontvangen. De werkplekken zijn eenvoudig online te reserveren en direct te betalen. Maar ook een spontane flexer kan bij Apollo Workspaces terecht. Loop dan gewoon even binnen en meld je bij de host in Café Canaveral.

www.apollo-workspaces.nl

Geplaatst op: 04-09-2018