Uitbreiden!

Drukke winkelstraten, volle terrassen en in ons geval tribunes vol met enthousiaste voetballiefhebbers. Telkens wanneer we ‘weer mogen’ blijkt dat Het Middagje Sparta Nijkerk behoorlijk werd gemist.

Zij die dachten dat het na corona allemaal wel wat minder druk en hectisch zou worden kwamen op de Ebbenhorst bedrogen uit. Tribune, terras, kantine en het Van den Tweel Vastgoed Businesshome stonden al snel weer net zo vol als in het pre-corona tijdperk. Daar komt natuurlijk bij dat de sportieve prestaties van met name ons eerste team opnieuw top zijn.

Zowel in het jaar dat we promoveerden vanuit de hoofdklasse als in de twee afgebroken seizoenen daarna is onze club aan de top van de ranglijst te vinden en ook in deze jaargang gaat het weer crescendo. Eerder dit seizoen werd de eerste periodetitel op één doelpunt gemist maar begin april werd de tweede dan toch echt in de wacht gesleept.

Zo’n periodetitel maakt ons echter ook hongerig. Sparta Nijkerk voert namelijk ook de ranglijst in de Derde Divisie aan en op De Ebbenhorst dromen we al van een volgend kampioenschap. Een titel die ons naar het hoogste amateurniveau van Nederland moet brengen. Laat duidelijk zijn dat dit niet hoogmoedig is bedoeld maar we staan waar we staan: bovenaan. Dan mag je volgens mij minstens dromen en ook wel een beetje hopen op een prachtig eindresultaat. Dat denken we overigens te doen met een volwaardige selectie die door kenners als “tweede-divisie-waardig” wordt bestempeld en ook voor volgend seizoen op orde is. 2022 zou dus zomaar eens een historisch jaar kunnen worden. Dat die prestaties op het veld alleen mogelijk zijn als ook de rest binnen de club goed voor elkaar is zal duidelijk zijn. In dat kader is het prachtig dat we u kunnen melden dat onze club na de komende zomer over een gloednieuw hoofdveld kan beschikken, compleet met nieuwe licht- en beregeningsinstallatie. Een jaartje later hopen we daarna ook ons hoofdgebouw te kunnen uitbreiden met kleedkamers en een Businesshome van Champions League niveau.

Dit alles komt tot stand door een fraaie samenwerking tussen Voetbalvereniging, Businessclub, Gemeente Nijkerk en niet te vergeten onze sponsors. Vanaf deze pagina’s gaan we u zeker op de hoogte houden van de vorderingen, in de volgende Business in Nijkerk hoop ik u zelfs een ‘visual’ te kunnen presenteren van het geheel. Kortom, Sparta Nijkerk, een club die volop in beweging en nooit uit-ontwikkelt is en eigenlijk in de volle breedte klaar is voor nog een stap omhoog!

Nico Fiegen (voorzitter SBSN)

Geplaatst op: 22-04-2022