Sparta Nijkerk leeft en daar zijn we trots op!

Toch wel een tikkeltje jaloers hebben we gekeken naar het prachtige succes wat onze buren uit Spakenburg onlangs realiseerden in het K.N.V.B.- bekertoernooi.

Ook onze club kan terugkijken op leuke bekeravonturen en drukbezochte wedstrijden tegen ADO Den Haag en N.A.C. Breda maar wat ‘de Blauwen’ hier presteerden was uniek. Een prachtige voetbalherinnering, een overwinning waar je als trouwe aanhanger van de club supertrots op bent en, laten we dat ook maar eerlijk benoemen, een enorme financiële opsteker voor de club. Zoals gezegd, een beetje jaloers dus. (Maar het is ze gegund hoor!)

Het geeft maar weer eens aan wat een amateurclub los kan maken bij haar achterban. Daarover mogen we ook bij Sparta Nijkerk niet klagen. Zelfs in tijden dat het even wat stroever liep bij onze club, was het nog steeds druk op De Ebbenhorst en gingen er nog veel supporters achter hun club aan naar (verre) uitwedstrijden.Sparta Nijkerk leeft en dat maakt ons dan weer trots. En als u dat niet gelooft kom dan maar eens kijken op zaterdagmiddag. Drukte op de tribune, op het balkon, in de kantine en in het van den Tweel Vastgoed Businesshome. We zijn daarom druk doende om daar meer ruimte te creëren en het voor onze gasten comfortabeler te maken.Vanaf deze pagina’s heeft u al vaker kunnen lezen dat dit er ook aan zit te komen maar dat kost natuurlijk wel even tijd dus wij vragen onze leden nog even om begrip. Overigens zeg ik bewust ‘gezellig druk’ want als we een beetje opschuiven verwelkomen we toch nog steeds erg graag nieuwe gezichten. We groeien nog steeds en dat overtuigt ons er van dat onze accommodatie the place to be is. Bal, bier, bubbels, buffet én business. Dat maakt het Middagje Sparta Nijkerk wekelijks compleet.

We zitten inmiddels in de beslissende fase van de competitie en gezien het feit dat veel ploegen dicht bij elkaar staan op de ranglijst is er nog van alles mogelijk in de 3e divisie. Een mindere fase heeft er dit seizoen voor gezorgd dat we onze kampioensaspiraties even moeten parkeren, maar deze grote club met een trouwe aanhang en fantastische sponsors blijft de ambitie houden om op het hoogste amateurniveau uit te komen hoor! En wie weet resulteert dit allemaal ook nog eens in een halve finaleplek in het nationale bekertoernooi…

Nico Fiegen

Geplaatst op: 09-04-2023