Sparta Nijkerk klaar voor komend seizoen

NIJKERK – De transfermarkt in het amateurvoetbal is afgelopen jaar laat op gang gekomen. Waar normaal gesproken in november de eerste grote namen al gepresenteerd werden bij de topamateurs, is dat dit seizoen veel minder het geval. Ook verlengingen van huidige selectiespelers werden veel minder gemeld in november/december. Door de corona-perikelen lijken clubs meer onzekerheid te hebben en hun plannen hierop af te stemmen.

Toch kon de TC van Sparta Nijkerk de plannen gewoon volgens planning uitvoeren en kan gezegd worden dat zij de enige regioclub zijn die de A-selectie 2022-2023 begin januari al op orde heeft.

Hard werken
Namens de Technische Commissie zegt Arjen Ruitenbeek: “En dat is niet vanzelfsprekend! Veel geledingen van de club hebben hier hard voor moeten werken. Dank aan onze trouwe sponsors die vertrouwen hebben in de plannen en ambitie van de club. Dank aan de vele vrijwilligers die ontzettend veel tijd steken in de vereniging om processen zo soepel mogelijk te laten verlopen. Als TC zijnde plukken wij hier de vruchten van. We hebben veel oriënterende gesprekken met spelers van andere clubs door het jaar heen en merken dat Sparta Nijkerk zeer positief op de kaart staat. We worden geroemd om onze grote supportersschare, prachtige accommodatie, attractieve speelstijl, de stabiliteit die we uitstralen maar zeker ook de goede sfeer binnen de vereniging.”Dit helpt de club dan ook bij het samenstellen van de A-selectie voor het nieuwe seizoen. Toch blijft zij hierbij zeer kritisch en vasthouden aan hun visie en beleid. De club zoekt met name spelers uit Nijkerk of de directe regio die kwalitatief kunnen bijdragen aan de attractieve speelstijl, en de ambitie hebben om bij Sparta Nijkerk een betere speler te worden. Zo wil Sparta Nijkerk gezamenlijk bouwen aan succes!

Stabiliteit
De TC is blij dat veel van de huidige selectiespelers ook volgend jaar seizoen weer te bewonderen zijn op de Ebbenhorst. Dit geeft stabiliteit en zorgt ervoor dat er weer doorgebouwd kan worden op wat er tot nu toe is opgebouwd. Daarnaast blijft het altijd zaak om ook verder door te selecteren dit seizoen. Nieuwe impulsen geven nieuwe energie. De verwachting is dat de nieuw aangetrokken spelers goed bij de club passen en zich snel thuis zullen voelen.

Nieuwe spelers
Dit jaar heeft men met Johan Jansen (GVVV), Thomas Reynaers (Noordwijk), Christiaan van Hussen (Sportlust ’46, ex-IJsselmeervogels en ex-FC Lienden) spelers kunnen binnenhalen met ervaring op het allerhoogste amateurniveau. Dit gaat de huidige selectiespelers ook weer helpen om te werken aan hun eigen ontwikkeling als speler.

Frank Heus (Eemdijk),Tyrone Fonville (Hercules) en Pernelly Biya (VVOG) zullen voorin voor het gevaar moeten gaan zorgen. Met Jake Wollgarten heeft Sparta Nijkerk de gewenste versterking voor de verdediging binnen kunnen halen. Daarnaast is er bewust voor gekozen om concurrentie van ‘speler uit eigen kweek’ Thomas van Dijk te laten vertrekken, zodat juist hij komend seizoen hopelijk meer speelminuten kan maken. Al met al is de TC trots op de huidige en de nieuwe selectie en staf die er volgend seizoen zal staan. Prachtig dat dit kan, maar er is ook het besef dat dit zeker niet vanzelfsprekend is.

Thomas Reynaers (foto) is één van de nieuwe spelers van Sparta Nijkerk.

Geplaatst op: 16-02-2022