Schuiteman strikt dealmaker Burggraaf voor overnametak

BARNEVELD – De bekende overnameadvocaat Jan Louis Burggraaf gaat aan de slag voor Schuiteman Accountants & Adviseurs. Hij treedt toe als partner en directeur van de divisie corporate finance en M&A.

Schuiteman Corporate Finance ging in 2017 van start en ondersteunt ondernemers met vraagstukken op het gebied van onder meer bedrijfswaardering, bedrijfsoverdracht en bedrijfsopvolging. Nu voegt Schuiteman daar dus Mergers & Acquisitions-activiteiten aan toe. Schuiteman Corporate Finance gaat daarmee verder onder de naam Schuiteman M&A – Corporate Finance. Het bedrijf richt zich in het bijzonder op advies en ondersteuning bij fusies en overnames inclusief bedrijfsoverdracht, waarderingen, kapitaalinjecties en opvolgingsvraagstukken.

Beste dealmaker
Jan Louis Burggraaf (mr. drs., 1964) is geboren in Rotterdam. Na de middelbare school ging hij naar het Koninklijk Instituut voor de Marine. Na zijn tijd bij het Korps Mariniers studeerde hij Nederlands recht en Internationaal recht in Utrecht (cum laude). Hij volgde tevens onderwijs aan de London School of Economics, de University of Edinburgh en Harvard Law School. Hij is inmiddels dertig jaar actief in de nationale en internationale fusie- en overnamewereld en is in die hoedanigheid betrokken geweest bij de grootste en meest complexe transacties in Nederland. Zo was Burggraaf betrokken bij o.a. de fusie van KLM-Air France en Ahold-Delhaize en zat hij aan de onderhandelingstafel bij de verkoop van Delta Lloyd, TNT Express, ABN Amro, Nuon en De Masterblenders. Burggraaf ontving acht keer de prijs voor beste M&A-advocaat en in 2008 en 2015 ontving hij de prijs voor beste dealmaker.

Beeldbepalend
De Schuiteman Groep is zeer verheugd dat Burggraaf zich beschikbaar stelt om aan de nieuwe divisie leiding te geven, zegt directievoorzitter Henk Morren van Schuiteman Accountants & Adviseurs. “Niet alleen is hij al een bekend gezicht binnen de organisatie, vooral is hij sinds vele jaren een beeldbepalende en gelauwerd advocaat in de wereld van fusies en overnames. De zoektocht naar een echte professional is er meestal één als het zoeken van een speld in de hooiberg. Hoe mooi is het dan als je een gouden speld vindt in je eigen netwerk!”

Voorrecht
Burggraaf vindt het “een voorrecht aan te mogen treden als partner en directeur van de afdeling M&A – Corporate Finance van Schuiteman. Schuiteman en haar cliënten zijn voor mij geen onbekenden. Als lid van de Raad van Advies heb ik in de afgelopen vijftien jaar in de keuken mogen kijken. Ik kijk uit naar de samenwerking binnen het team en de directie, maar ook naar het contact met cliënten en andere adviseurs.” Het motto van Schuiteman M&A – Corporate Finance wordt, wat Burggraaf betreft, ‘in bescheidenheid excelleren’.

Verhuizing
Als gevolg van de recente groei en uitbreiding betrekt Schuiteman M&A – Corporate Finance de komende maanden een nieuwe vestiging. De komst van Burggraaf schept voor huidig directeur Evert Hein Schuiteman de gewenste ruimte om een sabbatical in te lassen. Hij is met ingang van medio april gedurende een periode van zes maanden afwezig. “Met de komst van Jan Louis kan ik met een gerust hart mijn sabbatical ingaan. Inmiddels ken ik hem al jaren vanuit zijn rol in onze Raad van Advies en met zijn jarenlange expertise in de overnameadvieswereld is hij van grote toegevoegde waarde voor onze Corporate Finance-afdeling en daarmee ook voor onze klanten.”

www.schuiteman.com

Geplaatst op: 17-04-2020