Satémaker Intertaste in handen van Euroma

NIJKERK – Foodproducten Intertaste is overgenomen door Koninklijke Euroma. Door de overname wordt Euroma de grootste Nederlandse speler in kruiden en specerijen.

De twee bedrijven hebben samen zo’n 500 medewerkers en zetten 220 miljoen euro om. Intertaste maakt vloeibare smaakmakers zoals sauzen en saté. De Nijkerkse fabriek is de grootste satéfabriek ter wereld. Intertaste had ook een vestiging in Puttershoek. Euroma onderzoekt een eventuele samenvoeging van de locaties, meldt RTV Utrecht. Een besluit daarover wordt naar verwachting deze zomer genomen. Euroma verwacht door de fusie verder te groeien. Het bedrijf ziet kansen in foodtrends, zoals de groeiende behoefte om gezonder te eten.

Geplaatst op: 17-04-2018