Ruud Kraaij: ‘Hoe dikker de wagen, hoe beter’

Wie de Boerenmaandag in Nijkerk heeft bezocht kon er niet omheen: de videowall van Dynled met live-beelden en berichten van bezoekers. Dynled is het nieuwe bedrijf van ondernemer Ruud Kraaij, die daarnaast aan het hoofd staat van Rukra, specialist in lifttelefonie.

Je kwam de videowall persoonlijk afleveren, met de aanhanger achter je business bolide.
“Inderdaad. Dat is natuurlijk het grote voordeel van een Range Rover Sport. Een stevige wagen die flink wat lading kan trekken. Zodra er ergens een ledpaneel geleverd moet worden, dan moet ik die gewoon op een aanhanger kunnen laden en gaan… Als ik een auto rijd, dan wil ik er niet over na hoeven denken of hij dat wel of niet aankan. Het moet gewoon goed zijn.”

Hoe zit het met het interieur? Is jouw zakelijke auto een soort rijdend kantoor?

“Nee zeker niet, ik rijd niet extreem veel kilometers. Zo’n 15.000 op jaarbasis schat ik. Wel vind ik het belangrijk dat een zakelijke auto als je op weg bent ook écht lekker rijdt en luxe is uitgevoerd. Autogek zou ik mezelf niet willen noemen, maar ik ben niet bang om geld in een auto te steken. Gelukkig denkt mijn vrouw precies hetzelfde wat dat betreft. Die rijdt een snelle Mini Cooper en vindt auto’s net zo leuk als ik.”

Business Bolides Ruud Kraaij_0001 (Medium)Hoe belangrijk is een business bolide in jouw branche?
“Wat je rijdt hangt absoluut af van de branche waarin je zit. Een kleine lokale winkelier zet niet snel een dikke wagen voor de deur. Voor Dynled vind ik het zelf nog wat lastig te zeggen, maar in de liftenbranche is je auto zeker je visitekaartje. Men vindt zelfs: hoe dikker de wagen hoe beter. De liftenbranche is goede business en dat mag je laten zien. Dat is een totaal andere instelling dan in België, waar ik ook zaken doe. Daar moet je gewoon aankomen met een normale auto, liefst nog in stofjas, haha.”

Waarom heb je juist voor deze Range Rover Sport gekozen?
“Toch wel vanwege de uitstraling. Ik reed hiervoor een Volvo en toen ik die kocht zei de verkoper al: ‘In een Volvo rijdt niemand te hard’. Ik merkte ook echt verschil in hoe ik werd benaderd door andere weggebruikers. In een Range Rover krijg je weinig sympathie misschien, maar mensen verwachten wel dat je wat meer doorrijdt.”

Wat was je eerste auto?
Lacht: “Een Renaultje 5, dat was echt mijn allereerste auto ooit. Die kostte me toentertijd 275 gulden. Hij was helemaal rood, maar dat vond ik niks dus heb ik hem zwart gespoten.”

Heb je ook een droomauto?
“Een paar jaar geleden ben ik op de AutoRAI geweest en heb ik al die grote, dure merken eens goed bekeken. Allemaal leuk en aardig, maar een bling-blingauto is niets voor mij. De Range Rover is dan misschien luxe, maar het is in de kern wel een klassieke wagen. Hij ziet er lekker stevig uit, rijdt goed en ik kan er ook alles mee vervoeren of mee op vakantie naar Zuid-Frankrijk – want ik ga liever met de auto dan dat ik moet vliegen. Meer zoek ik niet in een auto.”

Geplaatst op: 08-05-2017

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Business in Nijkerk

Business in Nijkerk is een platform voor onafhankelijk zakennieuws. Tegelijkertijd hebben bedrijven in deze gemeenschap zelf ook zoveel nieuws te melden. Die boodschap voor hen formuleren is óók de missie van Business in Nijkerk.