Rob Veltink: ‘Deze auto heeft alles wat ik nodig heb’

Ondernemer Rob Veltink heeft een druk jaar achter de rug. Jumbo verhuisde, hij stapte in het huwelijksbootje, won een Ambitie Award en nam het voorzitterschap van de Nijkerkse Ondernemers Vereniging op zich. Naast zijn drukke werkzaamheden maakt hij tijd voor vrijwilligerswerk. Sporten is heilig voor de supermarktondernemer. Maar hoe zit het met zijn heilige koe?

Waarom de Mercedes CLA?
“Eigenlijk had ik nooit zoveel met auto’s. Mijn vorige auto was een Skoda en toen die aan vervanging toe was, werd het tijd om over een volgende auto na te denken. Ik had niet echt de ideale auto in m’n hoofd totdat ik op de snelweg in Duitsland reed en een witte Mercedes CLA met een bloedgang voorbij kwam blazen. Ik was op slag verkocht. Direct zette ik de achtervolging in om nog wat langer van deze prachtige wagen te kunnen genieten. Het was van korte duur want ik kon ‘m niet bijhouden, maar op dat moment wist ik: dat wordt mijn volgende auto.”

Wat vind je het mooist aan deze auto?
“Hij heeft alles wat ik nodig heb! De keuze voor wit was snel gemaakt omdat de lijnen van de auto gewoon het mooiste uitkomen in deze kleur. Ik weet niet eens precies hoeveel pk’s hij heeft, maar hij is pittig en snel genoeg voor mij. Flink doorrijden geeft mij echt een kick. Er is een periode geweest dat ik regelmatig een verkeersboete op de mat kreeg. Die tijd is voorbij maar ik krijg nog iets te vaak post van het CJIB.”

Hard rijden is hard genieten?
“Hard wérken is hard genieten! Door trainingen in persoonlijke effectiviteit ben ik me veel meer bewust geworden van hoe ik wil leven. Ik wil voor mijzelf eruit halen wat erin zit. Sporten zorgt ervoor dat ik mij krachtig genoeg voel om mijn doelen te behalen. Ik weet wat ik wil met de winkel en mijn andere werkzaamheden voor Jumbo en de NOV bijvoorbeeld. Sommige mensen noemen mij ambitieus, maar in het geval van de supermarkt wilde ik gewoon de perfecte winkel voor mijn klanten. Een nieuwe locatie kon daaraan bijdragen dus moesten we daar voor gaan. Het jaar 2016 wordt het jaar van het laten landen van alles wat we gerealiseerd hebben, verbeteren en blijven zorgen voor de beste service. Wat ik persoonlijk geleerd heb is dat ik op weg naar mijn doel ook moet genieten en dat is iets wat ik soms nog wel eens vergeet. Deze auto helpt me hiermee al een stuk op weg.”

Nooit getwijfeld?
“Vlak nadat ik koos voor deze Mercedes heb ik wel getwijfeld of ik het kon maken. En dan bedoel ik dat ik bang was voor wat anderen van deze auto zouden vinden. Toch vond ik mijn gevoel dat het eigenlijk niets uit zou moeten maken belangrijker. Ook ik leef maar één keer en soms moet je gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. Dat betekent ook weleens een foute keuze maken, maar dan weet je dat in ieder geval voor de volgende keer.”

Wat is je absolute droomauto?
“In mijn garage staat ook een prachtige Austin Healey. Deze oldtimer is er voor de leuke ritjes tussendoor, het grote genieten als alles in rustiger vaarwater is! Toch is mijn droom wel een Lamborghini Aventador. Van jongs af aan heb ik verheerlijkt naar Lamborghini’s gekeken. En een mens moet altijd wat te dromen hebben, toch?”

Geplaatst op: 16-02-2016