Recordomzet voor ABZ Diervoeding

NIJKERK – ABZ Diervoeding heeft in 2017 een recordomzet van ruim 200 miljoen euro geboekt.

Het resultaat na belastingen kwam uit op 2 miljoen euro, waarvan 8 ton werd uitgekeerd aan leden en afnemers van de coöperatie. De afzet van diervoeders nam met zeven procent toe tot 624.000 ton. AZB levert voer aan pluimvee-, varkens- en rundveehouders. Het bedrijf investeert in 2018 opnieuw in haar Nijkerkse locatie. Eind vorig jaar raakte de diervoederproducent in de clinch met de gemeente over het plan om woningen te bouwen aan de Havenkom. AZB is bang dat geluid-, geur- en fijnstofproblemen straks een rem zetten op de bedrijfsvoering, als er gebouwd gaat worden.

Geplaatst op: 17-04-2018