Rabobank financiert nieuw pand Erik van Dunschoten Elektrotechniek

NIJKERK – Als je zorgvuldig werkt, kwaliteit levert en meegaat met de nieuwste ontwikkelingen, kan het snel gaan met je bedrijf. Erik van Dunschoten Elektrotechniek is daar een treffend voorbeeld van.

Vijftien jaar geleden begon Van Dunschoten voor zichzelf als installateur. Nu heeft hij veertig medewerkers in dienst die allerhande elektrotechnische werkzaamheden uitvoeren in onder meer woningen, kantoren, bedrijfshallen en scholen. “Verlichting, beveiliging, brandmeldinstallaties, domotica, zonnepanelen, camerasystemen, laadpalen en datanetwerken, we doen het allemaal”, somt de Nijkerkse ondernemer op.

Door consequent werk van goede kwaliteit af te leveren, rijgt het bedrijf de opdrachten aan elkaar. En dat zijn niet de minste klussen. Zo doet Erik van Dunschoten Elektrotechniek het elektrotechnisch onderhoud van een tiental ROC’s en voorziet het bedrijf in opdracht van diverse bouwbedrijven complete woonwijken van elektrotechnische installaties. Wie eenmaal klant is, blijft dat meestal jarenlang.

Klein nadeel van die groei? Erik en zijn collega’s komen in het huidige pand aan de Melkrijder overal ruimte tekort. Gelukkig start één dezer dagen het grondwerk voor nieuwbouw op bedrijventerrein Arkerpoort. In mei 2018 moet het pand klaar zijn. “Maar ik zou liever vandaag dan morgen overgaan”, lacht Erik.
De Nijkerkse ondernemer adviseerde in de afgelopen jaren zijn klanten regelmatig om te kiezen voor duurzame producten en oplossingen. Die lijn trekt hij nu door in zijn toekomstige bedrijfsonderkomen. Dat wordt een schoolvoorbeeld van duurzaamheid. Zo krijgt het pand geen gasaansluiting, maar een warmtepomp. Op het dak komen zonnepanelen, binnen efficiënte-ventilatie en aanwezigheidsgestuurde ledverlichting zodat het licht alleen brandt als dat echt nodig is. “We hebben straks drie keer zoveel ruimte, maar als het goed is gaan we minder energie verbruiken”, vertelt Erik. “Dat vind ik niet alleen belangrijk omdat ik daardoor bespaar op energiekosten, maar ook omdat ik maatschappelijk verantwoord wil ondernemen en daarin een voorbeeld wil zijn.”

Het nieuwe pand wordt een twee-onder-een-kapper. Erik van Dunschoten Elektrotechniek bouwt namelijk samen met STH Automatisering, het ICT-bedrijf dat nu ook al bijna-buurman is en regelmatig als partner fungeert bij het realiseren van datanetwerken. Die samenwerking bevalt goed en kan straks verder groeien onder één dak. Het is kenmerkend voor de manier waarop Van Dunschoten onderneemt. Hij kiest voor langetermijnsamenwerkingen, is trouw aan bedrijven die hem ook trouw waren in de moeizame economische jaren die achter ons liggen.
Het is dan ook niet verrassend dat Van Dunschoten voor de financiering van zijn pand aanklopte bij Rabobank Randmeren, al jarenlang zijn huisbankier. “Onze relatie gaat misschien wel dertig jaar terug. Mijn ouders waren klant. Mijn eerste rekening opende ik dan ook bij de Rabobank, dan komt de hypotheek van je woning erbij en later de zakelijke rekeningen. Daar heb ik nooit een seconde over getwijfeld. Weet je wat het is? Als het goed is, is het voor mij ook goed. Ik weet wat ik aan de Rabobank heb. Toen ik bijvoorbeeld naar de notaris ging voor de grondoverdracht, belde ik nog even of het geld er was. Dat was natuurlijk geregeld.”

Omgekeerd is accountmanager Gijs de Kubber enthousiast over het plan van Erik van Dunschoten. “Als bank willen we innovatie en duurzaamheid in deze regio stimuleren. De duurzame keuzes die Erik gemaakt heeft, spraken ons dan ook aan. Keuzes waarbij hij verder kijkt dan alleen zijn portemonnee. Daardoor staat er straks een pand waarvan wij overtuigd zijn dat het de komende jaren zijn waarde behoudt.”

www. rabobank.nl/randmeren

Geplaatst op: 05-09-2017