Pleijsier Bouw en Borghese bouwen duurzame eyecatcher langs de A28

NIJKERK – Helder, transparant, dynamisch en vooral duurzaam; dat moet het nieuwe kantoorpand van Pleijsier Bouw, Borghese Real Estate en Borghese Logistics worden. De bedrijven vestigen zich naar verwachting begin 2018 op bedrijventerrein Arkerpoort, waar nu bijna alle kavels verkocht zijn.

Pleijsier Bouw is een landelijk opererend bouwbedrijf, dat vooral grote projecten oppakt. Zo realiseert de Nijkerkse bouwer momenteel in Amsterdam het grootste hotel van Nederland en is het betrokken bij de aanleg van een logistiek bedrijvenpark van 100.000 m2 bij Schiphol.
Borghese Real Estate ontwikkelt kantoren, hotels, woningen en gebouwen voor groot- en detailhandel. Het bedrijf behoort tot de grootste vastgoedontwikkelaars van Nederland en focust op de ontwikkeling van duurzame en toekomstbestendige gebouwen.
Het pand van Pleijsier en Borghese moet zelf ook uiterst duurzaam worden. De twee bedrijven gaan voor een zogenoemde BREEAM-NL outstanding-certificering, het hoogste duurzaamheidskenmerk in Nederland voor nieuwe gebouwen. De bouw van het nieuwe bedrijfspand start medio 2017.

“Het is fijn dat we de kavel verkopen aan een écht Nijkerks bedrijf”, stelt wethouder Patricia van Loozen. “Bij de opzet van het bedrijventerrein wilden we voorzien in de behoefte van de lokale ondernemers. Goed om te zien dat die behoefte er ook blijkt te zijn. Ik ben ook trots op Pleijsier Bouw, het bedrijf geeft internationaal een visitekaartje af voor de gemeente Nijkerk.”

www.pleijsierbouw.nl
www.borgheserealestate.nl