Op Netflix-wijze je continuïteit beschermen

Weet jij hoeveel documenten, presentaties, klantdossiers, contracten en andere files er op jouw servers staan of in jouw cloudomgeving rondzweven?

Waarschijnlijk niet, maar wat ik je wel kan garanderen is dat je bij een calamiteit waarschijnlijk schrikt van hoe je afhankelijk bent geworden van data. Nu weten we natuurlijk dat ransomware alleen de buurman treft en jouw receptioniste echt niet op die verdachte bijlage van een mailtje klikt, maar toch. Laten we eens een gedachte-experiment doen. Stel dat jij morgen niet meer bij je data kan. Hoeveel omzet kost je dat dan per medewerker en per uur? Na hoeveel dagen gaan de eerste klanten afhaken? En wat is je reputatieschade? Juist, dat is de reden waarom je als bedrijf moet nadenken over datamanagement. En waarom een simpele back-up tegenwoordig eigenlijk niet meer voldoet, omdat het vaak te lang duurt voordat ál die data teruggezet zijn.

Data on demand streamen
ArchiLogiQ biedt met Redstor een back-upoplossing die aansluit bij de on-demand wereld van nu. Redstor maakt continu en volautomatisch back-ups van al je data. Of die nu staan op een fysieke server in je hoofdkantoor, bij een remote office in Roemenië, in One Drive of SharePoint of waar dan ook. Je beheert die data vanuit één controlpanel en nu komt het: je kunt real-time, heel gericht en precies op de manier die jij wilt data restoren. Daardoor heb je geen down time bij calamiteiten, maar ben je in zo’n situatie ook in staat om meteen je IT-omgeving slimmer, veiliger en efficiënter in te richten.

Hulp bij managen van datagroei
Daar komt bij dat Redstor je helpt om je datagroei te managen. Handig als je net als veel andere ondernemers en werknemers weinig tot niets weggooit. Die opslagdrift leidt tot onnodige opslagkosten. En hoe meer data in je primary storage omgeving, hoe gevoeliger je bent voor ransomware en hoe lastiger het is om compliant te blijven aan de eisen van bijvoorbeeld ISO-normeringen. Redstor kan automatisch, policydriven voor jou data archiveren. Dat reduceert je risico’s, opslag- en it-beheerkosten. Meer weten? Bij ArchiLogiQ vertellen we je er graag meer over.

Gertjan van der Aalst is operationeel directeur van ArchiLogiQ. ArchiLogiQ helpt mkb’ers met slimme ICT-oplossingen bij het vergroten van werkgemak en businesscontinuïteit. Neem contact op via gertjan.van.der.aalst@archilogiq.nl of 033 247 1111.

www.archilogiq.nl

Geplaatst op: 24-10-2019