‘Ondernemers en Accent hebben elkaar nodig’

NIJKERK – Sinds vorig jaar november staat Marieke Haanschoten als nieuwe directeur aan het roer van Accent Praktijkonderwijs Nijkerk. Net als haar voorganger hecht ze grote waarde aan een goede relatie tussen het lokale zakelijke netwerk en de school, waar 257 leerlingen dagelijks praktijkonderwijs krijgen.

Voor deze leerlingen is een goede stageplek heel belangrijk, vertelt ze. Want niet zelden rollen ze via zo’n leerplek in een baan waar ze hun opgedane kennis in de praktijk kunnen brengen. Maar er zijn natuurlijk wel bedrijven nodig die zo’n stageplek kunnen bieden. Gelukkig zijn die er voldoende in Nijkerk en Hoevelaken, maar contact is en blijft onontbeerlijk. Vandaar dat Haanschoten net als de vorige directeur grote waarde hecht aan het lidmaatschap van BHN. “Het is belangrijk voor ons als school om op de hoogte te zijn van wat er speelt in het lokale zakelijke netwerk. En voor zakelijk Nijkerk en Hoevelaken is het van belang om te weten wat onze leerlingen hen te bieden hebben.”

In het verleden zijn er (mede dankzij BHN) al mooie initiatieven en projecten geweest, vertelt Haanschoten. Zo hebben leerlingen van de praktijkopleiding Groenvoorziening de handen uit de mouwen gestoken in opdracht van Woningstichting Nijkerk. “We hebben elkaar nodig. Contact is daarom noodzakelijk. Ik ben van plan om de contacten die er zijn te verstevigen en mijn netwerk uit te breiden. Door de bijeenkomsten te bezoeken bijvoorbeeld. Maar wellicht ook door een keer een presentatie te geven aan BHN-leden over subsidies en veranderende wet- en regelgeving.”

www.accentpraktijkonderwijs.nl

Geplaatst op: 04-03-2017