Nijkerks watersportbedrijf neemt luxe sloepenbouwer over

NIJKERK – Prins Watersport in Nijkerk heeft met ingang van 1 augustus alle activiteiten van Waterspoor uit Koudum overgenomen. Het Friese bedrijf produceert al 15 jaar luxe sloepen en tenders.

De overname van het Friese bedrijf past volgens Prins Waterspoort in haar groeistrategie. De productie van sloepen verhuist naar Nijkerk. In de Friese showroom en werkplaats komt de focus te liggen op verkoop, service en onderhoud. Er is geen overnamebedrag bekend gemaakt.

Met de overname van Waterspoor bouwt Prins Watersport naar eigen zeggen haar positie in de watersportbranche verder uit. “Waterspoor is in alle opzichten een toevoeging aan ons bedrijf. Het geeft toegang tot het hogere segment van luxe sloepen en tenders en is een aanvulling op ons toch al mooie aanbod. Wij zullen de kwaliteit van deze sloepen en tenders op hoog niveau houden en zeer zorgvuldig in de Nederlandse markt plaatsen, dit met medewerking van enkele gerenommeerde dealers”, vertellen Dirk-Jan Visser en Rainaldo Prins, directeuren van Prins Watersport. Prins Watersport is een vooraanstaand producent en importeur van sloepen, tenders, consoleboten en rubberboten. Het Nijkerkse bedrijf is bovendien dealer van Suzuki en Honda buitenboordmotoren.

www.prinswatersport.nl

Geplaatst op: 05-09-2017