Nijkerk hervat uitgifte kavels op bedrijventerreinen

Nijkerk – Nijkerk heeft de uitgifte van kavels op bedrijventerreinen hervat. Dat meldt de gemeente in een nieuwsbrief aan ondernemers.

In de afgelopen periode is het uitgiftebeleid in lijn gebracht met het Didam-arrest. Daarin oordeelde de rechter dat gemeenten niet langer één-op-één grond mogen verkopen aan bedrijven. Ook andere ondernemers moeten de kans  krijgen om mee te dingen naar een beschikbaar kavel op een bedrijventerrein. Op nijkerka28.nl is daarom voortaan precies te zien op welke bedrijventerreinen er nog kavels zijn en voor welke kavels de gemeente in gesprek is met een potentiële koper. Ook zijn de uitgiftecriteria duidelijk gekoppeld aan het beleid van de gemeente Nijkerk.

Uitgiftecriteria
Bij de uitgifte van bedrijventerreinen hanteert de gemeente Nijkerk verschillende criteria. De belangrijkste criteria zijn duurzaamheid, lokale binding en werkgelegenheid. Maar er wordt ook bijvoorbeeld gekeken of een koper het pand zelf gaat gebruiken en of een vestiging bijdraagt aan het foodcluster van Nijkerk.

Beperkte ruimte
De beschikbare bedrijfsruimte in Nijkerk is beperkt. Er zijn met name op bedrijventerrein De Flier nog kavels beschikbaar, maar daarvoor is veel interesse. Van de 25 resterende kavels zijn er al 15 gereserveerd. Voor de resterende 10 kavels is de gemeente in gesprek met partijen, blijkt uit het overzicht op nijkerka28.nl

Geplaatst op: 14-08-2023