Nieuw pand Serva A28 blikvanger aan de A28

NIJKERK – Het had een feestelijke opening moeten worden voor Serva A28. Begin dit jaar betrok de Volvo-dealer een gloednieuw bedrijfspand op bedrijventerrein Arkerpoort. Niet wetende dat even later de coronacrisis zou toeslaan. Toch weet de klant de Volvo-dealer mede door de zichtlocatie langs de A28 al goed te vinden.

Het is een opvallende verschijning. De fonkelnieuwe thuisbasis van Serva is met 3.000 m2 showroom en de moderne werkplaats een welkome verschijning binnen de Volvo-familie. Langsrijdende automobilisten zien door de grote glazen gevels in één oogopslag de nieuwste Volvo-modellen staan en besluiten niet zelden om een bezoekje aan de nieuwe Nijkerkse vestiging te brengen.

“Dankzij de strategische ligging langs de A28 bestrijken we nu een groter gebied dan we deden vanuit het centrum van Nijkerk. Mensen willen doorgaans maximaal 20 tot 25 minuten rijden voor onderhoud of een bezoek aan de showroom. De nieuwe locatie maakt ons nu ook interessant voor klanten die onderweg zijn naar hun werk of klanten en bijvoorbeeld nog even een onderhoudsbeurt willen laten uitvoeren. Zij kunnen dan gebruikmaken van diverse kantoorruimtes met goede wifi”, vertelt directeur Fred Spoel. Samen met directeur Customer Relations Enrico Kroon staat hij aan het hoofd van Serva A28, die naast Nijkerk ook vestigingen heeft in Amersfoort en Soest. “Ons pand is ingericht met oog voor de klant. De werkplaats heeft een transparante inkijk, waardoor je het onderhoud aan je auto kunt volgen.”

Toekomstbestendig

Net voor de feestelijke opening van het nieuwe pand in maart kreeg Serva A28 te maken met de corona-uitbraak. “Ineens waren de snelwegen leeg”, blikt Spoel terug. “Gelukkig hebben we desondanks een mooie groei kunnen doormaken – van vijf man personeel naar de huidige vijftien. Het nieuwe pand biedt ons bovendien alle ruimte om aan de eisen van de anderhalvemetersamenleving te kunnen voldoen.”

Het bedrijfspand voldoet daarnaast aan alle duurzaamheidseisen van deze tijd, vervolgt Spoel. “Het pand is energiebesparend door onder meer 277 zonnepanelen op het dak en verwarming en koeling door middel van een warmtepomp. Maar ook onze werkplaats is helemaal ingericht op de toekomst, namelijk onder andere elektrisch rijden. Onze servicemonteurs werken met de nieuwste technische faciliteiten wat onze slagvaardigheid flink verbetert. Het pand is binnen een jaar gebouwd, maar er zijn vijf jaar van voorbereidingen aan voorafgegaan om deze nieuwe locatie zo duurzaam mogelijk te maken.”

Begin dit jaar stond er een BHN-bedrijfsbezoek gepland aan Serva A28 Nijkerk, dat helaas niet door kon gaan. Spoel: “We hadden onze mede-BHN’ers graag onze trots laten zien, maar zodra de mogelijkheid daar is zullen we deze avond alsnog graag faciliteren.”

www.servavolvo.nl

Geplaatst op: 10-09-2020