Middagje Sparta Women Only voor én door vrouwen

Madelon Kok en Julia van den Bosch zijn de organisatoren achter Middagje Sparta Women Only op 30 april. Wie zijn zij en wat houdt dit middagje voor en door vrouwen precies in?

Madelon en Julia maken onderdeel uit van het Damesvoetbal bij Sparta Nijkerk, en wel op twee manieren: allereerst spelen ze allebei zelf in Vrouwen 5, dat op de gezellige vrijdagavond haar competitie afwerkt. Ten tweede maken ze ook allebei onderdeel uit van de sponsorcommissie van de Business Club Sparta Nijkerk. Vanuit die commissie werken ze samen met onder meer sponsormanager Rijk Veer aan een verdere uitbreiding van het sponsorbestand van de club.

Waar zijn jullie op dit moment mee bezig ?
“Een aantal maanden maanden geleden hebben we een idee bedacht. Een middagje Sparta zoals heel veel ondernemers dat al kennen rond wedstrijden van het eerste elftal van de mannentak van Sparta Nijkerk, maar dan rond een wedstrijd van het eerste damesteam. Bij iedere thuiswedstrijd van het eerste is het altijd gezellig druk op de Ebbenhorst: muziek voor de wedstrijd, veel publiek rond het veld, en in de Business Club ook veel ondernemers die komen voor een drankje en een hapje, maar ook voor het netwerken met andere ondernemers.”

Een middagje Sparta Women Only dus?
“Ja, het lijkt ons super leuk om zo’n zaterdagmiddag nu eens te organiseren, maar dan specifiek gericht op de vrouwelijke ondernemer en/of de partner van een lid van onze Business Club. Voor en door vrouwen dus. We willen graag nog meer aandacht voor de damestak van Sparta Nijkerk en haar vlaggenschip dat nu bovenaan de tweede klasse oost staat. De ambitie is om door te stoten naar de Hoofdklasse. Wat is er leuker dan zo’n event te organiseren rondom de wedstrijd op 30 april tegen SC Genemuiden die nog volop meestrijdt voor die plek om het kampioenschap!”

Hoe ziet het programma eruit?
“We beginnen de middag met een tweetal gastsprekers. Twee lokale vrouwelijke ondernemers vertellen over hun ervaringen als sponsor van onze club. Daarna kan iedereen deelnemen aan een workshop cocktails maken. Als de sfeer er daarna goed inzit volgen we op de VIP-seats van de Business Club de wedstrijd van die middag. Hopelijk wordt dat een prachtige wedstrijd waarin de dames de directe concurrent verslaan. Na afloop is er in het Van den Tweel Business Home alle ruimte voor een drankje en een hapje en zal een DJ zorgen voor de muziek. Ook de spelers van dames Sparta 1 zullen aansluiten en iets vertellen over hun ervaringen op het veld die middag. Dankzij diverse winkeliers en ondernemers krijgt iedere deelnemer een goodiebag mee naar huis. De hele middag wordt aangeboden zonder kosten voor de deelnemers. Wel is even aanmelden nodig, maar dat kan heel eenvoudig via de QR-code die elders op deze pagina is te vinden.”

Willen jullie tot slot nog iets kwijt ?
“Je kunt je ook aanmelden als je geen lid bent van de Business Club. Dit event is ook opgezet om gewoon een gezellige middag te hebben en op die manier kennis te maken met de club en andere vrouwelijke ondernemers.”

Geplaatst op: 22-04-2022