Leut Koffiemakers en Rheavendors Benelux versterken samenwerking

NIJKERK – Het Nijkerkse LEUT Koffiemakers gaat nog intensiever samenwerken met Rheavendors Benelux, importeur van luxe Italiaanse koffiemachines van het merk laRhea.

Onderdeel van de samenwerking is onder meer dat LEUT Koffiemakers bedrijven kan rondleiden in de showroom van Rheavendors aan de Bezembinder, waar de nieuwste lijnen en modellen van laRhea staan opgesteld. Ook kan LEUT Koffiemakers voor technisch advies en support terugvallen op de importeur van de laRhea-koffiemachines. Rheavendors is één van de grootste koffieautomatenproducenten ter wereld. Het bedrijf staat bekend om haar luxe machines met stijlvol Italiaans design.

Eigen koffielijn

LEUT Koffiemakers ging in 2015 van start en maakt onderdeel uit van kantoorinrichter Roodbeen. Het Nijkerkse bedrijf levert en onderhoudt koffiemachines bij bedrijven, horecagelegenheden en sportverenigingen. Ook heeft LEUT Koffiemakers een eigen koffielijn met bonen en gemalen koffie uit eigen branderij. LEUT#38 heeft een pittig karakter dankzij 100% arabica bonen. LEUT #27 is een mildere blend van arabica en rustica bonen.

Al vrij snel na de start ging LEUT Koffiemakers een samenwerking met Rheavendors Benelux aan. Volgens barista Boukje Mannens speelt de kwaliteit van de Italiaanse koffiemachines daarbij een belangrijke rol. “Je kan laRhea-koffiemachines dankzij de ingebouwde grinder helemaal finetunen. Fijnheid, dosering, temperatuur van het water; we stellen dat nauwkeurig af zodat onze koffiebonen volledig tot hun recht komen.”

Eén lokale leverancier

Mannens adviseert bedrijven bij de aanschaf van een koffiemachine. Want een productiebedrijf waar tientallen medewerkers tegelijk pauze houden heeft een ander type automaat nodig dan een showroom of winkel waar het kopje koffie de shopbeleving versterkt. De barista merkt dat in het bedrijfsleven de aandacht voor de kwaliteit van koffie toeneemt. “Goede koffie is een visitekaartje richting klanten en een teken van waardering richting medewerkers.”

In drie jaar tijd heeft LEUT Koffiemakers een stevige marktpositie in Nijkerk en omstreken verworven, vertelt Mannens. “Veel bedrijven in Nijkerk vinden het prettig dat ze in Roodbeen en LEUT Koffiemakers nu één lokale leverancier hebben voor alles wat ze op kantoor nodig hebben. Van meubilair tot kantoorartikelen en van printers tot alle warme dranken. Horecagelegenheden waarderen vooral ons complete koffieconcept en de kennis van koffie die we ze bieden.”

Meer informatie: www.roodbeen.nl, www.LEUTkoffiemakers.nl en www.rheavendors.nl

Geplaatst op: 21-11-2018