Kopen, huren of beleggen? Dit zijn de Nijkerkse trends!

De economie trekt weer aan. Een goed moment dus om na te denken over je huisvesting of beleggingsportefeuille. Welke kansen liggen er op dit moment op de Nijkerkse markt voor zakelijk vastgoed?

Bedrijfsruimtes
De vraag naar bedrijfshallen is structureel groter dan het aanbod in Nijkerk. Kleine bedrijven en startende ondernemers willen het liefst huren en zoeken daarbij wat kleinere hallen, vanaf 100 m2. Onder grotere bedrijven is veel vraag naar dito bedrijfsruimtes. Beleggers zijn geïnteresseerd in zowel kleinere als grotere metrages. Voor alle partijen geldt: snel schakelen is geboden, want vrije ruimte wordt vaak razendsnel weer ingevuld.

Kantoorruimte
Sinds de start van de coronapandemie hebben veel organisaties met kantoorruimte beslissingen over huisvesting even in de pauzestand gezet. Nu duidelijk is dat we meer hybride gaan werken, verschuift de vraag. Het kantoor is steeds minder een werklocatie en steeds meer een plek voor ontmoeting. Hierdoor is er vooral vraag naar wat kleinere, hoogwaardige kantoorlocaties in bijvoorbeeld een bedrijfsverzamelgebouw. Een inspirerende omgeving en aansprekende andere gebruikers zijn voor huurders belangrijke aandachtspunten.

Winkels
Retailers hebben het niet makkelijk gehad in de afgelopen jaren. Dat drukt de vraag naar winkelruimte in Nijkerk. Belangstelling is er vooral voor wat kleinere ruimtes, waarbij potentiële huurders zoeken naar flexibiliteit in huurtermijnen en huurprijzen. De vraag komt daarbij vooral van partijen met bijvoorbeeld een pop-up concept of een lokaal, belevingsgericht aanbod. Hierdoor blijven er ook kansen voor beleggers, zeker als het om wat kleinere winkelruimtes gaat die je uit eigen middelen kunt financieren.

Strategisch vastgoedadvies
Benieuwd naar waar jouw beleggingskansen liggen of wil je een keertje sparren over jouw huisvestingsstrategie? Dan zit je goed bij Domicilie Bedrijfshuisvesting. We hebben namelijk niet alleen de vakkennis in huis als het gaat om verkoop en verhuur, maar denken ook strategisch met je mee. Wat zijn je plannen en op welke termijn wil je die realiseren? En welke huisvesting of beleggingskeuzes passen daarbij? Met een kantoor in Nijkerk en Ede kunnen we daarbij FoodValley-breed met je meedenken!

Hendrik de Boer is vastgoedadviseur bij Domicilie Bedrijfshuisvesting.
Je kunt hem bereiken via info@domiciliebhv.nl of  via 085 – 06 700 70.

www.domiciliebedrijfshuisvesting.nl

Geplaatst op: 18-02-2022