Kavels op De Flier iets duurder in 2020

NIJKERK – Bedrijven die willen bouwen op de De Flier moeten daarvoor iets dieper in de buidel tasten. De gemeente Nijkerk heeft de grondprijzen namelijk met 5 euro per vierkante meter verhoogd.

Dat blijkt uit een gemeentelijke grondprijzennota. De prijsverhoging is gelijk aan de inflatie en volgens de gemeente goed te verantwoorden door de nog steeds positieve economische groeicijfers. De grondprijzen op bedrijventerreinen Arkerpoort en Westkadijk veranderen dit jaar niet omdat er hier nog maar beperkt kavels beschikbaar zijn. Ook het prijskaartje voor bouwgrond op Spoorkamp blijft gelijk. “Dit mede gelet op de beperkte vraag naar kantorenlocaties en ruimte voor maatschappelijke voorzieningen in Nijkerk”, aldus het college van burgemeester en wethouders.

Gemeenten zijn verplicht om marktconforme grondprijzen te hanteren, om oneerlijke concurrentie tussen gemeenten te voorkomen. Kortingen waardoor de grondprijs onder de marktwaarde belandt, wordt bovendien gezien als niet-geoorloofde staatssteun.

Op de andere bedrijventerreinen in Nijkerk blijven de grondprijzen dit jaar gelijk.

Geplaatst op: 26-02-2020