‘Ik ben per week 5 minuten kwijt aan IT’

NIJKERK – Het moet altijd werken, ik wil er geen omkijken naar hebben en de kosten moeten voorspelbaar zijn. Dat waren de drie belangrijkste wensen van accountant Nico Huijser toen hij een nieuwe IT-partner zocht. Die vond hij in eXpertiZe uit Nijkerk.

Stipt Accountants is een kleinschalig en laagdrempelig accountantskantoor uit Nijkerk. Het ondersteunt klanten met onder meer de boekhouding, salarisadministratie, belastingaangiften en de jaarrekening. Daarnaast voorziet Stipt Accountants mkb-bedrijven van advies als het bijvoorbeeld gaat om fiscaliteiten of een hypotheekaanvraag en is Huijser sparring partner voor ondernemers als het gaat om strategische bedrijfskeuzes.

Goed beveiligd in de cloud

“In ons werk zijn we volledig afhankelijk van IT. Als de computers het hier niet doen, ligt alles stil. Bovendien beheren we financiële data van veel bedrijven. Zij moeten erop kunnen vertrouwen dat hun gegevens bij ons in veilige handen zijn”, vertelt Huijser. “Daarom heb ik in 2012 gekozen om samen te werken met eXpertiZe.”

eXpertiZe inventariseerde hoe Stipt Accountants werkte en welke programma’s daarbij nodig zijn. Vervolgens werd een plan op maat geschreven voor een nieuwe IT-inrichting in de cloud. Alle data en applicaties van Stipt Accountants staan tegenwoordig in een extern, goed beveiligd datacenter op Nederlandse bodem. Het enige wat medewerkers nog nodig hebben? Dat is een pc of laptop en inloggegevens.

Voorspelbare kosten

“Wat ik heel prettig vind is dat onze kosten voorspelbaar zijn. We betalen een vast bedrag per medewerker per maand en worden niet geconfronteerd met bijvoorbeeld dure investeringen in servers of ongestructureerde rekeningen. Onze IT-omgeving is bovendien schaalbaar. Ik stuur een mailtje en binnen no-time is er een extra digitale werkplek gecreëerd”, vertelt Huijser.

Maar misschien wel de belangrijkste winst? Huijser heeft tegenwoordig geen omkijken meer naar zijn IT-omgeving. “Voordat we samenwerkten met eXpertiZe was ik niet alleen ondernemer, maar ook systeembeheerder. Ik zag soms echt op tegen updates en kon lang bezig zijn met het oplossen van problemen. Nu kost IT me nog maximaal vijf minuten per week. Zaken als updates en back-ups? Dat wordt allemaal geregeld zonder dat we iets hoeven te doen.”

Betaalbare verbetervoorstellen

Periodiek kijken Stipt Accountants en eXpertiZe samen of de IT-omgeving nog voldoet en welke nieuwe IT-ontwikkelingen kansen bieden voor het Nijkerkse accountantskantoor. “Zo adviseerde eXpertiZe proactief over Microsoft 365 en het verder beveiligen van al onze wachtwoorden. Inmiddels werken wij met de digitale kluis ‘Lastpass’. Ik vind het prettig dat eXpertiZe ons daarin ontzorgt en zelf met verbetervoorstellen komt, waarbij ze qua financiën ook nog eens rekening houden met het feit dat we een mkb-bedrijf zijn.”

eXpertiZe biedt praktische IT-oplossingen voor kleine en grote bedrijven. Dat kunnen lokale systemen en netwerken zijn (on premise), een cloudoplossing (off premise, al sinds 2012) of een combinatie van beiden: een hybride omgeving. eXpertiZe is ISO 27001-gecertificeerd, waardoor de oplossingen altijd voldoen aan de hoogtste standaarden op het gebied avn informatiebeveiliging. Ook weten hoe eXpertiZe de continuïteit, beschikbaarheid en beheersbaarheid van jouw IT-omgeving kan borgen? Maak een vrijblijvende afspraak met Robert Pieterman via rp@expertize.nl of  088-2007777.

www.expertize.nl

Geplaatst op: 19-02-2021