HUBO opent vestiging in Hoevelaken

HOEVELAKEN – In het voorjaar opent Hubo een nieuwe vestiging op bedrijventerrein Horstbeek in Hoevelaken. Eigenaar is Roland Hartkamp, die samen met zijn partner Rachel al leidinggeeft aan Hubo Voorthuizen.

De bouw van het pand is inmiddels van start gegaan aan De Wel, naast sanitairwinkel De Eerste Kamer. De begane grond is bestemd voor de winkel en het aangrenzende magazijn van de nieuwe Hubo en heeft een vloeroppervlak van zo’n duizend vierkante meter.

De Hubo in Hoevelaken krijgt de functie van een pilot store, vertelt Roland Hartkamp. “Er komt een Homed-shop in, een interieurconcept van Hubo. We kennen dat concept al in de huidige Hubo-winkels, maar niet als aparte shop.” Centraal in deze shop-in-shop staan niet alleen deuren, kasten, zonwering, horren en dakramen, maar ook een grote collectie raamdecoratie. De winkel wordt ingericht met plekjes waar klanten kunnen zitten en zich laten inspireren. “Een mooie uitbreiding van ons maatwerkprogramma. En in combinatie met onze montagedienst passend in een tijd waarin klanten weliswaar zelf een klus kunnen klaren, maar die deels ook willen uitbesteden.”

Na het sluiten van bouwmarkt Doeland in Hoevelaken vijf jaar geleden is Hartkamp gericht op zoek gegaan naar een geschikte plek voor een tweede Hubo-vestiging. “Ik heb elke centimeter van Hoevelaken onderzocht, maar kon tot voor kort geen geschikte locatie vinden. Met dit prachtige nieuwbouwpand, op een kwartiertje rijden van onze vestiging in Voorthuizen, hebben we een toplocatie gevonden om onze ambities uit te werken.” Met 10.000 inwoners is Hoevelaken in grootte vergelijkbaar met Voorthuizen, geeft Hartkamp aan. “En net als in Voorthuizen zullen we hier bewijzen dat we met een onderscheidende, persoonlijke manier onze klanten van dienst zijn.”

Hubo Nederland
Hubo Nederland heeft momenteel ruim 200 filialen die eigendom zijn van verschillende franchise-ondernemers zoals Roland en Rachel Hartkamp. Deze Hubo’s zijn verenigd in DGN retail B.V., dat onderdeel is van Euretco B.V.. Het hoofdkantoor is gevestigd in Hoevelaken.

Geplaatst op: 09-12-2020