Hositrad: hightech in Hoevelaken

HOEVELAKEN – Een hightech onderneming op Hoevelakense bodem, met naamsbekendheid in de hele wereld. Jurgen Tomassen geeft leiding aan Hositrad Holland BV en stuurt hier een twintigkoppig team aan.

Voor internationale klanten als CERN, European Space Agency, TNO, Philips en ASML werkt Hositrad aan uiteenlopende projecten. “Veel wetenschappelijke en technologische experimenten kunnen niet uitgevoerd worden in de lucht, maar vragen om een vacuüm ruimte. Vanuit onze werkplaats in Hoevelaken leveren wij deze vacuümsystemen en meet- en analyseapparatuur.” Hositrad heeft een verkoopkantoor in Duitsland en fabricagefaciliteiten in China, India, Taiwan én Hoevelaken, waar standaard- en klantspecifieke componenten worden gemaakt. Hositrad is een echt familiebedrijf, vertelt Jurgen, met meer dan 55 jaar ervaring in vacuüm en cryogene technologie. Zijn vader Jaap startte in 1966 en wist in de daaropvolgende decennia een internationale klantenkring aan zich te binden.

Technisch ontwerpers
Anno 2022 is het bedrijf een inspirerende werkplek, waarbij ze binnen het jonge dynamische team met spoed op zoek zijn naar technisch ontwerpers. ”Jij zet de wens van de klant om naar een mooi product en werkt aan bijzondere projecten voor internationaal opererende klanten.” Benieuwd hoe het werken bij Hositrad is? Neem dan contact op met Jurgen.

www.hositrad.com

Geplaatst op: 22-04-2022