Herstel omzet Vreugdenhil

NIJKERK – Vreugdenhil Dairy Foods heeft vorig jaar een omzet geboekt van 574 miljoen euro. Daarmee herstelt het Nijkerkse melkpoederproducent zich na een zwaar jaar. In 2015 daalde de omzet van Vreugdenhil nog van 638 naar 548 miljoen euro.

Ondanks het herstel van de omzet was 2016 een lastig jaar voor de zuivelbranche, aldus Vreugdenhil in het recent gepubliceerde jaarverslag. De melkprijzen voor de boeren zakten in de eerste jaarhelft sterk, net als de opbrengsten van melkpoeder. In de tweede jaarhelft volgde enig herstel. Over de winst heeft Vreugdenhil nog geen uitspraken gedaan.

Vreugdenhil verwerkte vorig jaar 672 miljoen kilo melk van zo’n 900 Nederlandse melkveehouders. Het grootste gedeelte van de geproduceerde melkpoeder ging naar het buitenland, valt te lezen in het recent gepubliceerde jaarverslag.
Daarin is veel aandacht voor duurzaamheid. Zo daalde het energieverbruik per ton geproduceerde melkpoeder met 16% en werd de CO2-uitstoot van melktransport teruggedrongen. Vreugdenhil wil in 2029 volledig klimaatneutraal zijn. Met 359 medewerkers is het familiebedrijf één van de grootste werkgevers van Nijkerk.

Geplaatst op: 08-05-2017