Heeft u weleens overwogen Univé te bellen voor een adviesgesprek?

“Waarom zou ik?” hoor ik u denken…Nou, bijvoorbeeld omdat de risico’s van cybercriminaliteit tegenwoordig standaard onderdeel uitmaken van een adviesgesprek met een Univé-adviseur.

Jaarlijks krijgt bijna 40% van de bedrijven te maken met cybercriminaliteit en dat worden er ieder jaar meer. Weet u wat u moet doen als (persoons)gegevens van uw klanten in verkeerde handen vallen? Als coöperatie bieden wij onze klanten zekerheid en helpen we bij het voorkomen van leed en het beperken of herstellen van schade door cybercriminaliteit.

Bewustwording
Univé wil leden bewuster maken van en weerbaarder tegen deze vorm van criminaliteit, die voor veel mensen een steeds groter riscio vormt. Mensen zijn zich vaak niet bewust van de gevaren van cybercriminaliteit en onderschattten dit. Daarom heeft Univé een helpdesk in het leven geroepen en een verzekeringsvangnet.

Cyperhelpdesk
Wie een aansprakelijkheids- of inventarisverzekering bij Univé heeft, is vanaf nu ook standaard verzekerd tegen schade door cybercrime, met een maximum van € 10.000,- per jaar. Daarnaast helpt de Univé Cyberhelpdesk klanten als hun computer gegijzeld wordt of als hun bankgegevens worden ontfutseld.

Tips
Tot slot een paar tips om cyberproblemen te voorkomen. Reageer bewust op inkomende berichten. Zijn ze wel echt? Denk goed na voordat je zomaar klikt op een link. Maak als bedrijf regelmatig back-ups van je bestanden en laat uw software regelmatig bijwerken. Vertrouw je een website niet? Googel het adres eerst en bekijk bijvoorbeeld reviews over het bedrijf.

Door de risico’s van cybercriminaliteit serieus te nemen, voorkomen we samen leed en schade. Graag ga ik ook met u in gesprek over dit onderwerp.

Martin Tingen is verzekeringsadviseur Buitendienst Bedrijven bij Univé Dichtbij.

Telefoon: 06-53299511
E-mail: m.tingen@unive.nl