Glazen Thuis trommelt ondernemers op

NIJKERK – Van 14 tot 19 december slaan Nijkerkers de handen ineen tijdens het nieuwe initiatief ‘Glazen Thuis’. Zes dagen lang wordt er online radio en tv gemaakt om geld in te zamelen voor mensen, gezinnen en bedrijven die in deze tijd een extra steuntje in de rug verdienen. Ondernemers worden betrokken met interessante sponsorpakketten.

Het Glazen Thuis is een vervolg op het Glazen Huys Nijkerk, dat drie jaar geleden definitief haar deuren sloot. Initiatiefnemer is ondernemer Dennis van den Hoogen, die eind oktober een oproep via social media plaatste en een overweldigend aantal reacties ontving.Van den Hoogen: “Veel mensen zijn momenteel vanwege het coronavirus zoveel mogelijk thuis en zien weinig anderen. Een stukje positiviteit en actie is voor iedereen een welkome afwisseling tijdens de aankomende decembermaand. Een maand die waarschijnlijk zonder eindejaarsfeestjes en kerstborrels zal zijn. We verwachten dat iedereen het erg leuk zal vinden om via radio of tv een plaatje aan te vragen met een boodschap voor een vriend, familielid of collega. We willen plezier, entertainment en muziek brengen bij de mensen thuis en daarbij natuurlijk zoveel mogelijk geld inzamelen.”Het Glazen Thuis mag gebruik maken van de faciliteiten van de A1 Mediagroep. Ari-jan van de Bunt, voorzitter van het bestuur van de A1 Mediagroep, was meteen enthousiast over het idee: “Ik ben van mening dat de omroep van toegevoegde waarde kan zijn in deze moeilijke tijd. Vandaar ook de medewerking aan het Glazen Thuis 2020”.

Lichtpuntjes

Omdat er rekening gehouden wordt met de coronamaatregelen zal een aantal zaken drastisch anders zijn dan de eerdere edities. Zo wordt er straks niet opgeroepen om naar het Glazen Thuis te komen. Plaatjes aanvragen en doneren kan alleen maar online. Het bedrag dat wordt ingezameld tijdens Glazen Thuis gaat niet deels naar Serious Request, zoals eerdere jaren, maar blijft binnen de gemeentegrenzen. “Al het ingezamelde geld zal worden besteed aan doelen in de gemeente Nijkerk”, vertelt Dennis. “Luisteraars en kijkers van het Glazen Thuis kunnen dit jaar mensen, gezinnen en bedrijven nomineren voor een blijk van waardering en een hart onder de riem. Wij gaan corona niet verslaan en wij kunnen alle problemen niet voor iedereen oplossen. Maar we kunnen wel zorgen voor wat positiviteit, goede energie en kleine lichtpuntjes. Denk hierbij aan onze helden in de zorg, door corona geraakte ondernemers, eenzame ouderen. Of mensen die ziek zijn geweest of hun baan hebben verloren.”

Stichting

Om een en ander fiscaal goed te laten verlopen is een stichting opgericht. Naast Dennis van den Hoogen maken Peter Dirksen en Aalt van de Bunt onderdeel uit van het stichtingsbestuur. Het bestuur wordt bijgestaan door Peter Wanningen, Corin van den Hoogen, Klarien van Laar, Ton Schouten, Nelleke den Besten en Marcelle Warringa. Allen hebben eerder met elkaar samengewerkt tijdens een of meer Glazen Huys edities. De groep vrijwilligers krijgt hulp van Rik van der Weij. “De notaris bood spontaan aan om te helpen bij de oprichting van de nieuwe stichting. Zijn kantoor Notariaat Van der Weij verricht kosteloos de werkzaamheden voor het laten passeren van de stichtingsakte. Dat is natuurlijk super.”

Sponsorpakketten

Ondernemers die ideeën hebben voor een actie en sponsoring of een tip of opmerking kan zich melden bij de organisatie via info@glazenthuisnijkerk.nl. Er zijn interessante sponsorpakketten met leuke deals voor promotie van bedrijven.

www.glazenthuis.nl

zz9591