Energiereductie door uitvinding Bert Veenma

NIJKERKERVEEN – Goed nieuws voor ondernemers met een bedrijfshal. De energierekening gaat véél lager uitvallen als de expertise van VITbouw wordt ingeschakeld. Niet zomaar een installatiebedrijf: met hun gepatenteerde én innovatieve warmtewinningssysteem wordt een enorme gasreducering gerealiseerd.

Het ingenieuze en efficiënte systeem met de naam Thermodules is bedacht door de Nijkerkse ondernemer en ‘Willy Wortel’ Bert Veenma. Deze techneut ontwikkelde een systeem dat zonnepanelen, een daksysteem en warmtepompen combineert en daarmee een energiereductie tot wel 60 procent weet te bereiken. Daarmee bombardeert hij VITbouw in één klap tot koploper in de installatiemarkt.

Schaalvergroting
De komende jaren staan voor Veenma en zijn team dan ook in het teken van schaalvergroting. Het systeem kent alleen maar voordelen, en als techneut legt Veenma dat graag uit aan de hand van een lesje techniek. “De Thermodules zijn aluminium profielen die onder de zonnepanelen worden aangebracht. Dankzij hun unieke vormgeving halen ze door middel van een natuurlijk luchtcirculatieproces warmte uit de buitenlucht. De verzamelde warmte wordt  overgedragen aan een water/glycol-mengsel, dat weer is aangesloten op een warmtepomp.” De Thermodules zijn met ieder type zonnepaneel te combineren en passen op nagenoeg elk type dak. Ze kunnen bovendien, heel duurzaam, hergebruikt worden na het einde van de levensduur van de zonnepanelen.

Forse overheidssubsidie
Het mooie is, geeft Veenma aan, dat het systeem dankzij overheidssubsidies na maximaal vijf jaar is terugverdiend. “Vanaf 40 panelen neemt de overheid 15% van de kosten voor haar rekening. En voor de warmtepomp wordt 8.400 euro door de overheid in het potje gedaan.”

Schaalvergroting
Inmiddels zijn met het idee en het team, dat naast Bert bestaat uit zijn zoon Oene Veenma en engineer Shaun Murdoch vele projecten gerealiseerd en zijn samenwerkingen ontstaan met overheden, installateurs, woningbouwcorporaties, stichtingen, groothandels en consumenten. Recent werd een investeerder gevonden die schaalvergroting mogelijk maakt, vertelt Bert. “We krijgen per dag minstens vijf aanvragen binnen van consumenten, ondernemers en installateurs. Ook meer weten? Neem contact met ons op!”Dat kan via 033-2535326 of info@vitbouw.nl.

www.vitbouw.nl

Geplaatst op: 22-04-2022