Eerste editie Business in Nijkerk gelanceerd (update: +video!)

NIJKERK – In Alberto’s Italian is woensdagmiddag de eerste editie van het fonkelnieuwe zakelijk magazine Business in Nijkerk gelanceerd.

Onder belangstelling van tientallen ondernemers en managers uit de gemeente overhandigde uitgever Bert Hiemstra het eerste exemplaar aan wethouder Patricia van der Hurk.

,,Het is een magazine waarin het draait om verbinding’’, aldus Hiemstra. ,,Lokale ondernemers hebben veelal een klantenkring die tot buiten de regio reikt. Maar voor velen geldt tegelijkertijd dat er niets leukers is dan zaken doen in je eigen lokale netwerk. Maar dat kan alleen als je weet wat er allemaal binnen de gemeentegrenzen te koop is.’’

Opmerkelijk formaat

Het magazine (gedrukt door Torendruk in Nijkerk) is uitgebracht op een opmerkelijk A3-formaat en bevat een diversiteit aan reportages, interviews en nieuwsberichten. Hiemstra: ,,Business in Nijkerk is niet het zoveelste reclameblad, maar een uitgave met échte en soms ook heel persoonlijke verhalen van ondernemers in de gemeente.’’

Wethouder Van der Hurk toonde zich zeer ingenomen met het initiatief. ,,Nijkerk heeft een keur aan prachtige bedrijven. Dat staat als een paal boven water. Maar ik merk ook dat ze soms amper van elkaars bestaan weten. Business in Nijkerk is een prachtig middel om die verbondenheid te versterken en samen trots te zijn op wat we in Nijkerk hebben.’’

Platform

Business in Nijkerk is een nieuwsmagazine, maar tegelijkertijd ook een platform voor lokale bedrijven en businessclubs. ,,Er wordt in Nijkerk veel genetwerkt op diverse bijeenkomsten. Dit magazine wil daarin ook de verbindende schakel zijn en versterken wat er is’’, vertelt Hiemstra. ,,Dat geldt ook voor de website www.businessinnijkerk.nl waar al het nieuws online gedeeld wordt.”

De uitgave wordt verspreid onder alle adressen in de gemeente zoals ingeschreven in het register van de Kamer van Koophandel. Dit gebeurt door medewerkers van sociale werkvoorziening Gresbo Post die met een vestiging in Nijkerk vertegenwoordigd is. Geen blad ontvangen? Stuur dan een mail naar lyanne@businessinnijkerk.nl.

Nijkerk Nieuws was aanwezig bij de lancering en interviewde uitgever Bert Hiemstra.

Foto: Patricia van der Hurk (wethouder Economische Zaken) neemt het eerste exemplaar van Business in Nijkerk in ontvangst.

Geplaatst op: 18-02-2016