Een nieuwe start begint vaak met PJ Milieu

HOEVELAKEN – Een nieuwe start op een bedrijventerrein of de overdracht van een bedrijf begint vaak met PJ- Milieu.

Henk-Jan van Dasselaar is directeur van deze ‘toch wel aparte eend in de bijt’ van de BHN, zoals hij het zelf noemt. ”We zijn graag betrokken. Niet alleen voor de gezelligheid, maar ook om onze kennis te delen. Wie een bedrijf koopt of verhuist naar een nieuw terrein, doet er verstandig aan om (waar nodig) goed onderzoek te doen naar bijvoorbeeld olie in de grond, verborgen bouwafval en in sommige gevallen asbest. PJ Milieu houdt zich al 26 jaar lang bezig met bodemonderzoek, sanering, advies en asbestinventarisatie. Inmiddels met twintig mensen die actief zijn van Groningen tot Vlissingen. En ook in de regio Nijkerk zijn we regelmatig te vinden.
De uitkomsten van een gedegen onderzoek zijn in sommige gevallen bepalend voor de waarde van een bedrijf of de prijs waarvoor het overgedragen wordt.”

”Bij de overdracht aan de nieuwe generatie kan het goed uitkomen dat de waarde van een terrein lager ligt vanwege de gesteldheid van bodem. Zonder dat die altijd per sé verbeterd hoeft te worden overigens. Je hoeft namelijk niet altijd alles schoon te maken. Wij kijken ook niet of grond wel of niet schoon is, want de meeste grond is in zekere mate vervuild. Het gaat er om dat grond geschikt is voor gebruik. PJ Milieu kan daarin een zeer zinvolle schakel zijn”, aldus Henk-Jan.

www.pjmilieu.nl

Geplaatst op: 04-03-2017