Dubbel feest bij jubilerend Van de Ridder Makelaars

NIJKERK – Van de Ridder Makelaars viert dit jaar maar liefst twee jubilea. Het makelaarskantoor is al 45 jaar een bekende naam in Nijkerk en omgeving, en bovendien is eigenaresse Linda van de Ridder 25 jaar ‘bij de zaak’.

Het zijn roerige tijden op de woningmarkt. Na de grote piek rond 2008 kwam de crisis. Tien jaar later zijn we weer op een nieuw hoogtepunt aanbeland. “Het vak verandert voortdurend, vertelt Linda van de Ridder. “Tijdens de crisis zaten we absoluut niet stil. Het was toen ook hectisch, maar dan vooral met het onderhouden van contact met je verkoper. Zoeken naar oplossingen. Nu zijn we op een punt aangekomen waarop het woningaanbod beperkt is. We zijn als makelaars daardoor steeds vaker adviserend betrokken bij kopers die op zoek zijn naar een woning. Het is heel divers werk, wat maakt dat ik na 25 jaar nog altijd met veel plezier naar mijn werk ga.”

Naast aan- en verkoop voor particuliere en zakelijke klanten, verzorgt Van de Ridder Makelaars ook de verkoop van nieuwbouwprojecten. Linda: “Op dit moment starten de voorbereidingen voor nieuwbouw op het oude Nieboer-terrein en voor woningen bij de Brink, op de locatie van de oude Aldi.” De kracht van Van de Ridder Makelaars zit hem volgens Linda in de combinatie van zakelijke, moderne dienstverlening met een persoonlijke benadering. “Ik ben natuurlijk gestart in het gulden-tijdperk, toen mensen nog op kantoor kwamen vragen om verkoopbrochures of met spanning de krant afwachtten voor het nieuwste woningaanbod. Tegenwoordig zijn er tal van moderne ontwikkelingen om te koop staande woningen onder de aandacht te brengen en kunnen mensen vrijwel alles zelf regelen. Toch blijkt dagelijks dat mensen het prettig vinden om ontzorgd te worden én dat ze gewoon bij ons op kantoor kunnen binnenlopen. We zijn bovendien een echt Nijkerkse makelaar. Mensen zien je bij de tennisbaan, op het voetbalveld of de manege en kunnen je gemakkelijk even aanschieten. Dat geeft een prettig en vertrouwd gevoel. Ik hoor regelmatig dat mensen zeggen: ‘Je moet even Linda bellen’. Die no-nonsense aanpak past bij ons.”

Het is 45 jaar geleden dat Linda’s vader Wout van de Ridder het kantoor oprichtte. Toen hij in 2004 plotseling overleed nam Linda het kantoor officieel over. “Zo heb ik ook zijn plek bij de BHN overgenomen. Als jongere BHN’ers gingen we bij de oudere generatie in het bedrijf kijken. Daar heb ik veel van geleerd. Inmiddels is de BHN flink verjongd. De kennisdeling is gebleven. Als ondernemers blijft het goed om met elkaar te praten over wat je bezighoudt. Elkaar te vertellen hoe je dingen aanpakt. Dat vind ik erg prettig.”

www.vdridder.nl

Geplaatst op: 26-10-2017