DOVO wint Harry Hamstra Cup 2021

NIJKERK -Een vertrouwd beeld: De Ebbenhorst als decor voor de slotdag van het traditionele toernooi om de Harry Hamstra Cup. Het evenement moest in afgeslankte vorm plaats vinden in verband met corona maar de echte voetballiefhebber kwam toch ruimschoots aan z’n trekken. “Mijn vader zou trots geweest zijn.”

Harry Hamstra jr., nazaat van de naamgever en mede- organisator van het toernooi, overhandigde een fraaie cheque aan Mark Roëll, voorzitter van de Stichting Vrienden Meander Medisch Centrum. Niet alleen door medewerking van toernooisponsors (Schoonderbeek Bouw, van den Tweel Vastgoed, EE Accomodations, Landgoed De Salentein en de Supportersvereniging Sparta Nijkerk) werd geld bijeen gebracht, ook door middel van een collecte op de speeldagen kon de organisatie een prachtige cheque uitschrijven. Het totaalbedrag werd bepaald op € 4.500,-. De Nijkerkse ondernemer Gerard van den Tweel rondde dat bedrag nog eens royaal af op € 5.000,-. “Pa zou het met trots aangezien hebben. Niet alleen tevreden zijn over 5 mooie voetbalwedstrijden maar zeker ook over het feit dat wij weer zo’n mooi bedrag aan de stichting kunnen overmaken. Zoals iedereen weet is mijn vader overleden aan een ongeneeslijke ziekte maar in zijn laatste levensjaren heeft hij enorm veel te danken gehad aan het Meander. Corona zorgde er weliswaar voor dat we wat festiviteiten moesten cancellen (zoals de Legends Cup, het toernooi voor oud- voetballers van de deelnemende clubs maar ook een mooi feestje na afloop), maar ik weet zeker dat de mensen tóch genoten hebben van wat resteerde”, sprak Hamstra jr. na afloop.De aftrap van het toernooi om de Harry Hamstra Cup vond al eerder plaats. De laatste jaren vinden er ook duels plaats bij de deelnemende verenigingen en zo werd die dag in Spakenburg de wedstrijd tussen IJsselmeervogels en DVS ’33 gespeeld. De Rooien verloren jammerlijk met 1-4. In Veenendaal namen tegelijkertijd DOVO en Kozakken Boys het tegen elkaar op (3-3). Afgelopen dinsdag eindigde Kozakken Boys – Sparta Nijkerk in Werkendam in een doelpuntloos gelijkspel.

Op de finaledag was er nog dus nog van alles te winnen voor de deelnemende ploegen. In het eerste duel gaf DOVO direct aan weinig ontzag te hebben voor tweede divisionist IJsselmeervogels. De Veenendalers ondervonden relatief weinig tegenstand van de ploeg van trainer Berry Smit (3-1). In het laatste duel van het toernooi wist Sparta Nijkerk dat het met minstens 3 treffers verschil moest winnen om DOVO van de toernooiwinst af te houden. De Nijkerkers kwamen weliswaar fraai aan de leiding, maar de aartsrivaal uit Ermelo boog die stand na een goed uur gemakkelijk om naar een 2-1 voorsprong. Daar leek het ook mee te eindigen maar door treffers van Maurice de Ruiter en Mike Ahrens (penalty) gingen de elf van Speelziek uiteindelijk met de volle winst aan de haal. Gastheer Sparta Nijkerk eindigde daarmee als tweede in de eindrangschikking, DOVO incasseerde de cheque als toernooiwinnaar (€ 1.500,-). Terugkijkend op de editie 2021 riep Hamstra na afloop:” Maandag maar eens na gaan denken over het toernooi van volgend jaar. Want dat komt er zeker!”

(Op de foto: Toernooiwinnaar DOVO incasseert cheque van € 1.500,-.)

Geplaatst op: 31-10-2021