Derde prijs voor Platform Binnenstad Nijkerk

NIJKERK – Het Platform Binnenstad Nijkerk heeft een derde plaats behaald in een competitie van Rabobank Randmeren. Daarvoor waren vijf regionale initiatieven genomineerd die via samenwerking een impuls geven aan de economische vitaliteit, leefbaarheid, duurzaamheid en/of eductatie.

De podiumplaats levert het platform een geldbedrag van 5.000 euro op. De prijsuitreiking van het Samen Sterker Fonds vond plaats tijdens een finaleavond in een volle theaterzaal in het Nijkerkse Hart van Holland. De jury van de wedstrijd bestond uit burgemeesters van Nijkerk, Harderwijk, Ermelo, Putten en Bunschoten en de directeur van Rabobank Randmeren, Hans van de Guchte. Ook de stemmen van Rabobankleden, eerder verzamelde likes op Facebook en de publieksbeoordelingen van de pitches wogen mee.

Die ging uiteindelijk naar een plan om het station van Ermelo en haar omgeving op te knappen. Bij de nominatie waren er echter al lovende woorden voor de Nijkerkse kandidaat. “Het Platform Binnenstad Nijkerk maakt de binnenstad van Nijkerk nog aantrekkelijker voor bezoekers en bewoners. Een kloppend economisch hart, verleidelijk om te komen winkelen. Een levendige en gezellige plek, waar je uitstekend woont of gewoon graag bent. Om dat te bereiken slaan inwoners, ondernemers, vastgoedeigenaren en belangenorganisaties de handen ineen. Met de concrete uitwerking van een gezamenlijke visie en bijbehorend plan geven zij een impuls aan een vitale en karakteristieke binnenstad”, aldus Rabobank.

www.platformbinnenstadnijkerk.nl

Geplaatst op: 10-01-2017