Dames zijn welkome aanvulling voor Business Club Sparta Nijkerk

Nijkerk – Voor wie nog steeds van mening is dat de damesafdeling van Sparta Nijkerk als een leuke aanvulling moet worden gezien: wees gewaarschuwd, de vrouwen en meiden timmeren steeds nadrukkelijker aan de weg.

Onder leiding van grondlegger Hans Stam werd de laatste maanden hard gewerkt aan een plan wat het vrouwen- en meidenvoetbal in de volle breedte naar een hoger plan moet brengen. Hoofddoel: Dames 1 naar de hoofdklasse. Julia van den Bosch en Madelon Kok, twee super- enthousiaste dames uit Sparta Nijkerk 5 snapten als geen ander dat daar méér voor nodig is dan talent en overtuiging en als uitvloeisel van het eerdergenoemde plan zijn zij alweer een jaar geleden met het bestuur van de Voetbalvereniging én de Businessclub om de tafel te gaan. Betere faciliteiten, gekwalificeerde trainingsmiddelen en goed opgeleide trainers vragen nu eenmaal om budget en als het aan de 2 dames ligt gaat dat er komen. En snel ook!

“Na oriënterende gesprekken met allerlei geledingen binnen de club zijn we uiteindelijk toegetreden tot de sponsorcommissie van de Businessclub. De eerste besprekingen met de mensen van de Businessclub  gaven ons direct het gevoel dat we van harte welkom waren aan tafel. Eerlijk is eerlijk, in het begin wisten we nauwelijks hoe we zoiets aan zouden moeten gaan pakken maar de BC heeft ons ‘vaderlijk’ onder de vleugels genomen en ons wegwijs gemaakt in alles wat de club aan sponsoring te bieden heeft”, zegt Madelon vol vuur. Haar vriendin Julia vult aan: ”Corona heeft natuurlijk wel een beetje roet in het eten gegooid dus we hopen maar dat we het komend seizoen echt ‘los’ kunnen. We hebben echt wel een paar leuke ideeën in ons hoofd maar gelukkig kunnen we 24/7 bij de sponsorcommissie terecht voor goede raad en advies”.

De dames (zelf noemen zij zichzelf liever meiden) schieten overeind als we ze vragen hoe serieus het damesvoetbal bij onze club nu moet worden genomen: ”Heel serieus! Landelijk maar ook internationaal heeft het damesvoetbal de laatste jaren een enorme vlucht genomen. Kijk naar de uitpuilende stadions bij EK’s en WK’s, kijk naar de zeer succesvolle, Nederlandse dames die uitkomen in buitenlandse topcompetities, kijk naar het feit dat iedere Europese topclub een damesafdeling hééft en je moet toegeven dat niemand meer om damesvoetbal heen kan. Het mag dan allemaal de laatste jaren pas écht op gang zijn gekomen, het wordt allemaal wel steeds professioneler. Gelukkig ziet Sparta Nijkerk dat ook al een tijdje in en voelen we ons 100% deel van deze mooie club. Dat kan ook niet anders want inmiddels biedt Sparta Nijkerk plaats aan zo’n 250 vrouwelijke leden. Dan kun je toch niet meer om ons heen?” lachen Madelon en Julia in koor.

De Businessclub is bijzonder ingenomen met deze aanvulling: “Wij denken dat we samen met de dames (sorry…meiden) mooie dingen op kunnen gaan zetten. Aan hun enthousiasme zal het niet liggen!” aldus het bestuur.

Wilt u meer informatie over sponsormogelijkheden betreffende vrouwen/meiden voetbal Sparta Nijkerk dan horen wij graag van u: info@businessclubspartanijkerk.nl

(Op de foto: links Madelon Kok en rechts Julia van den Bosch.)

Geplaatst op: 29-10-2021