Bomecon verhuist naar bedrijventerrein De Flier

Bomecon Nijkerk Construction Equipment verhuist naar bedrijventerrein De Flier. Het Nijkerkse bedrijf heeft er een kavel van 5.245 m2 gekocht.

Bomecon Nijkerk, nu nog gevestigd aan de Edisonstraat, produceert en verhuurt innovatieve maatwerkoplossingen voor handling en verticaal transport in de woning- als de utiliteitsbouw. De oplossingen worden onder eigen beheer gebouwd en voornamelijk afgezet op de Nederlandse markt. Zo ontwikkelde Bomecon bijvoorbeeld in opdracht van Bam infra twee hijsframes om geluidsschermen langs het spoor te plaatsen.

Het bedrijf bestaat ruim twintig jaar en biedt werkgelegenheid aan hoog opgeleid technisch personeel. De leiding van de onderneming is in handen van Dirk van den Bor. Ook zoon Martijn en dochter Martine zijn betrokken in het bedrijf. Wethouder Patricia van Loozen is blij dat het gelukt is om Bomecon binnen de gemeentegrenzen te houden. ,,Hiermee heeft het bedrijf de mogelijkheid benut om als familiebedrijf uit te breiden.”

Met de verkoop van het perceel raakt de Flier weer een stukje voller. Er zijn nog kavels beschikbaar op het bedrijventerrein. bedrijventerrein De Flier. Meer informatie is te vinden op  www.nijkerka28.nl

Foto: Bomecon

Geplaatst op: 20-09-2016