BoerBeter focust ook op bedrijven

BARNEVELD/REGIO – De meeste ondernemers slaan nog geen vlieg dood, maar dat ligt anders voor Gert van Lagen jr. Drie jaar geleden startte de Kootwijkerbroeker BoerBeter, een (web)shop met letterlijk alle benodigdheden voor de stal én een bedrijfsonderdeel dat zich volledig heeft toegelegd op plaagdierbestrijding en preventie in de stal, op kantoor, thuis en in de bedrijfshal.

BoerBeter is nog een jong bedrijf, maar heeft een zeer volwassen assortiment van benodigdheden die het leven van de boer er makkelijker op maken. In de digitale etalage op boerbeter.nl ligt een keur aan apparatuur en middelen die de boer nodig heeft.

De webshop is een logisch vervolg van de vliegende start die Gert van Lagen jr. zes jaar geleden maakte met zijn compagnons Jaap de Koning en Gert van Lagen sr. In die tijd lag de focus puur op het leveren van agrarische benodigdheden, zoals ontsmettingsmiddelen, werkschoenen en voedingssupplementen.

“Dat was in de periode dat we zelf een zeugenbedrijf hadden”, vertelt Gert. “Als je er zelf middenin zit, weet je heel goed wat er wel en niet werkt. Sommige dingen werken in theorie, maar niet in de praktijk. Nieuwe producten testten we ook altijd eerst in ons eigen bedrijf uit. Daardoor konden we goed adviseren. Boeren merkten al snel dat we hun taal spraken.”

Dat – en de kwaliteit van de producten – zorgde ervoor dat BoerBeter de afgelopen jaren flink is gegroeid. Inmiddels hebben de compagnons drie werknemers aangenomen en zorgt een opslag met een grote voorraad op eigen terrein ervoor dat er in de regio supersnel geleverd kan worden. Gert: “Als de klant ’s ochtends met spoed belt, dan heeft hij het ’s middags in huis.”

Op een gegeven moment kwamen de klanten van BoerBeter met een nieuwe vraag. Gert vertelt: “We hoorden steeds vaker: ‘Doen jullie ook aan ongediertebestrijding?’ In 2018 hebben we de knoop doorgehakt en een bestrijdingstechnicus aangenomen. Dat is fijn, want zo kunnen we onze klanten steeds breder helpen. Met één telefoontje naar ons regelen ze een heleboel. En als wij doen waar wij goed in zijn, kunnen zij blijven doen waar zij goed in zijn.”

Als het gaat om ongediertebestrijding, dan wordt BoerBeter vooral gebeld voor ratten, muizen, vliegen en wespen. Inmiddels niet alleen bij boeren, maar ook bij opslagbedrijven, handelsondernemingen en fietsenmakers. Redelijk uniek was een telefoontje van een veehouder uit Tsjechië. “Of we ze van hun vliegen af konden helpen. Het jaar daarna werden we ook uitgenodigd. Dat is puur mond-tot-mond reclame. De voorrijkosten vonden ze blijkbaar de moeite waard.”

Klantcontact is voor BoerBeter één van hun belangrijkste pijlers: “Na zes jaar weten klanten wat ze aan ons hebben, er is vertrouwen. Dat betekent dat ze wat sneller dingen uit handen geven – en dat doen boeren niet zomaar. Onze producten zijn verkrijgbaar via de webshop, maar in de regio bezorgen we ze allemaal zelf. Daardoor blijven we in contact. Zo behoud je dat vertrouwen en die goede relatie ook. Als ik een klant lang niet heb gesproken, zorg ik dat ik de bestelling rond koffietijd langsbreng. Dan kunnen we gelijk even kletsen.”

www.boerbeter.nl

Geplaatst op: 22-04-2021