‘BMW zal altijd mijn nummer 1 blijven’

Platenbaas Ronald Visch is letterlijk van alle markten thuis. Zijn carrière startte met het helpen van zijn vader bij de verkoop van cassettebandjes op de markt, had jarenlang een winkel op de Zwarte Markt in Beverwijk en een cd-zaak in Nijkerk. De liefde voor Nederlandstalige muziek resulteerde in zijn eigen platenlabel en groothandel: Rood Hit Blauw Producties, een van de meest vooraanstaande platenmaatschappijen voor het Nederlandse lied.

Tekst: Marcelle Warringa, Fotografie: Graphic Sound

Waarom de BMW X5?

“BMW is altijd mijn merk geweest. Ik vind het gewoon een schitterende auto. Via mijn broer, die een garage heeft, werd ik gewezen op deze auto en ik was meteen verkocht. Dat is al een jaar of zeven geleden maar ik zou nog steeds kiezen voor deze auto. De auto is van 2006 maar rijdt nog steeds perfect, is comfortabel, heeft extra’s als mooie velgen, stoelverwarming en elektrisch verstelbare spiegels. Ik hou ervan!”

Waar gebruik je de auto met name voor?

“Met mijn BMW cross ik door heel Nederland. Daarom vind ik comfort en veiligheid zo belangrijk aan een auto. Vaak rij ik samen met artiesten naar cdpresentaties en televisieshows en de beste deals worden gesloten in deze auto. Als ik alleen rijd luister ik naar muziekdemo’s en ik bel veel onderweg. De cd-business verandert en Nederlandstalige muziek is booming. Naast het begeleiden en promoten van artiesten verkoop ik cd’s als Toppers van Oranje en bijvoorbeeld de Woonwagen Top 50, die net in de winkels ligt. Er komen verschillende events aan waar ik me mee bezighoud dus deze comfortabele auto zorgt ervoor dat ik tijdens het rijden gewoon door kan werken.”

Hard rijden is hard genieten?

“Met 218 pk en een topsnelheid van 210 km per uur nodigt het wel uit om hard te rijden maar dat doe ik niet regelmatig. Ja, als ik voor zaken naar het buitenland moet, test ik altijd wel even of de 210 nog gehaald kan worden. Af en toe heb ik een bekeuring voor te snel rijden, niet al te vaak. Het zijn vaak periodes, misschien heeft het ook met werkdruk te maken. Veel werk, meer bekeuringen. De beste ideeën ontstaan vaak in de auto dus soms let ik misschien iets minder op. Mijn laatste bekeuring was er eentje van 260 euro. Door rood gereden, iets wat ik uit principe nooit doe. Een ongelukje.”

Je droomauto?

“Dit is mijn droomauto en BMW zal altijd mijn nummer 1 blijven. Mijn eerste auto was een BMW 5-serie Alpina. Ik heb ook nog een Mercedes Benz Vito busje gereden en een Audi A4, maar de beste herinneringen heb ik aan de BMW Alpina. Samen met mijn vrienden reed ik naar concerten, clubs en kroegen in heel Nederland. Ook gingen we regelmatig naar voetbalwedstrijden. Naast muziek is voetbal echt een passie van me. Al sinds jongs af aan ben ik lid van voetbalvereniging NSC en nog steeds ben ik actief voor de vereniging als bestuurslid van de business club. Voetbal, muziek en mijn auto, ik kan echt niet meer zonder!”

Geplaatst op: 28-04-2016