BHN levert bijdrage aan Food Academy Nijkerk

NIJKERK – De Bedrijvenkring bouwt samen met haar leden en de gemeente Nijkerk aan de opstart van Food Academy Nijkerk. Een initiatief om mbo’ers binnen de regio op te leiden voor een baan in de foodsector.

De vraag naar gekwalificeerd personeel voor de food en food supply chain wordt steeds groter. Jongeren kiezen echter nog vaak voor een opleiding in bijvoorbeeld economische richting. De bedrijvenkring vindt de foodsector belangrijk voor de gemeente Nijkerk en is daarom samen met ondernemers en de gemeente een initiatief gestart om jongeren in de regio op te leiden tot (proces)operator, logistiek medewerker of storings- en onderhoudsmonteur. Het streven is om in augustus te starten met de opleidingen mbo Food Operator, mbo Technische Dienst Food en mbo Food logistics.

Gert Mandersloot (Struik Foods) is één van de betrokkenen bij de totstandkoming van de Food Academy. Mandersloot: “Veel mbo’ers studeren dichtbij huis en blijven daarna in de regio werken. Het is tijd om daarop in te spelen en als ondernemers in de foodsector samen te werken om het personeelstekort binnen onze sector aan te pakken. En daarbij studenten te laten zien hoe leuk een toekomst in de food kan zijn.”

Doel van de initiatiefnemers is om naast theorie veel van de praktijk te laten zien. Leden van BHN die een stageplaats willen faciliteren en hun bedrijf willen openstellen voor een bezoek kunnen zich hiervoor aanmelden.

Geplaatst op: 25-10-2018