BHN bouwt verder aan sterk ondernemend Nijkerk

NIJKERK – Bedrijvenkring Hoevelaken Nijkerk zet zich elke dag in om de economische positie van de gemeente Nijkerk verder te versterken en op te komen voor de belangen van de 5.550 lokale bedrijven én de ruim 150 leden die zich hebben aangesloten. Die inzet gebeurt op verschillende manieren, vertelt voorzitter René Krebber.

BHN werkt samen
Samenwerking met overheden, onderwijsinstellingen en ondernemers in de Regio FoodValley is een belangrijk thema. Het BHN-bestuur onderhoudt nauwe relaties met de ambtenaren en wethouders die werkzaam zijn voor gemeente Nijkerk (Nijkerk-Nijkerkerveen-Hoevelaken). “Regelmatig is er bestuurlijk overleg met wethouders en burgemeester”, vertelt Krebber. “Zo wordt de gemeente geïnformeerd over wat er speelt binnen ondernemend Nijkerk en informeert de gemeente ons over ontwikkelingen die van belang zijn voor onze ondernemende leden. Via onze communicatiekanalen zoals de BHN website, Chainels en het magazine Business in Nijkerk informeren wij onze leden zo volledig mogelijk over actuele en toekomstige ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn op hun huidige of toekomstige bedrijfsvoering.” Bijvoorbeeld over de RES (Regionale Energie Transitie), een plan over hoe Nijkerk als regio voldoende duurzame energie kan opwekken, zodat de doelen uit het Klimaatakkoord worden behaald. “De komende jaren staat ook het Nijkerkse bedrijfsleven voor de uitdaging om verder te verduurzamen en de transitie te maken naar een circulaire economie. De BHN werkt actief mee aan projecten en initiatieven op dit gebied en deelt volop informatie met haar leden.”

Regionale samenwerking
Nijkerk maakt samen met zeven andere gemeenten deel uit van de regio Foodvalley een regionale netwerkorganisatie waarin samenwerking centraal staat om de topregio op het gebied van agrifood te zijn. “En om een duurzame en aantrekkelijke regio voor bedrijven en inwoners te blijven.  De gemeenten Barneveld, Ede, Rhenen, Renswoude, Scherpenzeel, Veenendaal, Wageningen én Nijkerk werken samen met twee provincies, onderwijs- en kennisinstellingen en ondernemers in de regio.” In het verlengde hiervan heeft het BHN bestuur zitting in het algemene bestuursoverleg van de Federatie Ondernemers Verenigingen Regio FoodValley.  “Vertegenwoordigers van acht bedrijvenkringen en VNO-NCW vormen de FOV. Samen maken wij het ondernemersklimaat in de Regio Foodvalley sterker. Op de agenda staan thema’s als bereikbaarheid, circulariteit, energie, samenwerking, economie, werklocaties en een bruisende arbeidsmarkt.”

Netwerken!
En dan natuurlijk de netwerkfunctie van de BHN, geeft Krebber aan. “Als lid van Bedrijvenkring Hoevelaken Nijkerk ben je lid van een mooie netwerkclub die minimaal acht maal per jaar interessante en inhoudelijke netwerkevenementen met een hoog gezelligheidskarakter organiseert. Zo ontmoetten we elkaar afgelopen juni tijdens de Salentein Dinerbijeenkomst met de Gemeente Nijkerk, haden we in mei een sportief netwerkevent inclusief wijnproeverij en barbecue en waren we in april te gast bij de onderneming Lightboxx. Informatieve en gezellige gelegenheden om elkaar op een informele manier te ontmoeten, bij te praten en elkaar te inspireren.”

www.bhn.info

Geplaatst op: 06-09-2022