BHN bezoekt Duitse megafabriek en brouwerij

NIJKERK – De Bedrijvenkring Hoevelaken Nijkerk gaat op 27 oktober naar Duitsland. Op het programma staan een bezoek aan Arla Foods Pronsfeld en Bitburg Brewery.

Ondernemers kennen natuurlijk de Nijkerkse locatie van zuivelfabrikant Arla, maar in Pronsfeld wordt op nog veel grotere schaal zuivel geproduceerd. In 2015 investeerde Arla Foods maar liefst 110 miljoen euro in de uitbreiding van deze Duitse productielocatie, die tot de grootste zuivelfabrieken van Europa behoort. Er werken zo’n 1.000 medewerkers die samen jaarlijks zo’n 1,85 miljard kilo melk verwerken.

Niet ver bij Arla Foods Pronsfeld vandaan, ligt de Bitburg Brewery. In 1817 begonnen als een kleine familiebrouwerij, maar inmiddels uitgegroeid tot één van Duitslands grootste biermerken. Jaarlijks produceren de Duitsers zo’n 4 miljoen hectoliter bier in Bitburg, met name bestemd voor de binnenlandse markt. In de brouwerij krijg je een kijkje achter de schermen van het brouwproces en kun je natuurlijk ook een echte Bitburger proeven.

Het definitieve programma van de inspiratiereis krijgt de komende tijd meer vorm. Leden kunnen zich alvast aanmelden via de website van BHN. Nog géén lid? Dan is deze dag een leuke kennismaking met de bedrijvenkring. Meld je snel aan en ontdek hoe leuk het is om in informele setting te netwerken en geïnspireerd te worden.

www.bhninfo.nl/evenement/inspiratiereis-duitsland

Geplaatst op: 05-09-2017