Bent u al cyberproof?

Bedrijven nemen steeds meer maatregelen om zich te weren tegen cyberaanvallen van buitenaf. De grootste toename was te zien bij bedrijven met tien tot twintig werknemers. Bijna 40 procent gaf in 2018 aan meer dan zes cybersecurity maatregelen te gebruiken. Een jaar eerder was dat nog 31 procent.

Voorkomen en beperken
Welke maatregelen heeft u getroffen om een internetcrimineel buiten de deur te houden? Het up-to-date houden van uw virusscanner en firewall is hierbij een goede eerste stap, maar zeker niet voldoende. En welke stappen neemt u op het moment dat u te maken krijgt met een cyberrisico zoals een hack? En weet u wat de gevolgen zijn?

Heeft u uw computers nodig in het productieproces? Heeft u uw website nodig om omzet te genereren? Beschikt u over vertrouwelijke data als patenten en bedrijfsgeheimen? Beschikt u over privacygevoelige informatie van uw relaties? Dan doet u er verstandig aan om in kaart te (laten) brengen wat de gevolgen van een hack kunnen zijn voor de continuïteit van uw bedrijf.

Cyberrisico’s
Een gehackte website kan uw reputatie schaden, een systeemuitval kan uw business verstoren. Een cyberverzekering dekt deze risico’s af en biedt snelle en doelgerichte dienstverlening na dataverlies, hacking of cyberaanvallen. Zo wordt u geholpen met herstellen van uw databases en websites, belanghebbenden te informeren en de schade te beperken. Met een cyberverzekering is uw onderneming in één klap verzekerd tegen: systeeminbraak, diefstal van privacygevoelige gegevens, digitale aansprakelijkheid, hacking, afpersing en omzetverlies door cyberaanvallen. U profiteert hierbij van gratis (juridisch) advies en securityscans. Deze scans geven inzicht in de huidige status van uw beveiligingsmaatregelen en helpt u uw cyberveiligheid te vergroten en de kans op schade sterk te verminderen.

Wilt u meer weten? Wij helpen u graag met advies over een passende oplossing om het risico te verzekeren.

Hessel Korpershoek is adviseur bedrijven in de regio Nijkerk/Hoevelaken bij Univé

www.unive.nl/zakelijk

Geplaatst op: 24-10-2019