‘Bedrijventerreinen sneller vol dan verwacht’

NIJKERK – De vraag naar kavels op bedrijventerreinen is ondanks de coronacrisis onverminderd hoog. De gemeente Nijkerk verwacht daardoor eerder uitverkocht te zijn.

“Waar aan het begin van de coronacrisis de belangstelling voor de aankoop van bedrijventerrein zo goed als wegviel, is in 2021 op dit punt juist weer een sterke toename te zien. Zowel van Nijkerkse bedrijven die willen uitbreiden en verplaatsen als van bedrijven die zich in onze gemeente willen vestigen”, schrijft de gemeente in haar voorjaarsnota. Veel kavels uitgegevenIn de afgelopen jaren vulden de nieuwe bedrijventerreinen aan de A28 zich in hoog tempo. Zo is Westkadijk al helemaal vol. Ook op Arkerpoort en Spoorkamp ging het snel. Op bedrijventerrein De Flier is nog wel ruimte beschikbaar. De verwachting is dat de vraag naar grond op bedrijventerreinen in de gemeente Nijkerk ook de komende jaren onverminderd groot blijft. Op zoek naar nieuwe ruimte“We verwachten dat we sneller dan eerder voorzien onze bedrijventerreinen zullen hebben uitgegeven. We gaan daarom, binnen de kaders van de Omgevingsvisie, aan de slag met voorbereidingen om te komen tot één of meer locaties voor nieuw bedrijventerrein en gaan in gesprek met de raad over benodigde ruimte voor bedrijvigheid en mogelijke locaties daarvoor”, schrijft het college.

Geplaatst op: 08-07-2021