All-season: wisselen van banden voortaan verleden tijd

NIJKERK – Voor de meeste ondernemers is hun auto een onmisbare ‘tool’. BHN-lid Jacques de Gooijer van Banden Service Nijkerk heeft menig ‘business bolide’ onder zijn hoede.

Populair bij de particuliere én zakelijke rijder zijn momenteel de all-season banden. Daarmee is het banden verwisselen bij het wisselen van de seizoenen verleden tijd.
All-season banden zijn banden met extra grip, waardoor de auto zowel op warme dagen als bij regen en sneeuw stevig op de weg ligt. De afgelopen vijf jaar zijn de all-season banden sterk in opkomst, vertelt Jacques de Gooijer uit. “Ideaal voor automobilisten die met name in Nederland rijden. Voor de wintersport raden wij namelijk nog steeds winterbanden aan.”

Volgens Jacques de Gooijer wordt het belang van goede autobanden nog altijd onderschat. En dat terwijl banden de enige onderdelen van een auto zijn die daadwerkelijk in contact komen met de weg. “Er zijn tal van mogelijkheden”, vertelt de Gooijer. “Van banden met meer grip tot banden die minder geluidsproductie leveren of het brandstofverbruik verlagen.”

De ondernemer wil daarom graag het bewustzijn en de kennis over banden vergroten. Dat is ook één van de redenen waarom hij zich vijf jaar geleden aansloot bij BHN. “Ondernemers die veel op de weg zitten hebben goede banden nodig. Op bijeenkomsten heb ik daar vaak gesprekken over. De meeste ondernemers kennen de mogelijkheden gewoon niet. En daar help ik ze natuurlijk graag bij.”

www.bandenservicenijkerk.nl

Geplaatst op: 05-03-2018