Aeres leidt slimme doeners op

NIJKERK – Niet alleen bedrijven, ook scholen zijn lid van de BHN. Zo is er een samenwerkingsverband tussen Aeres (V)MBO Nijkerk en het bedrijfsleven in de gemeente Nijkerk, vertelt directeur Annette Vermaas. Zelf is ze daar het levende bewijs van: sinds de zomer van 2020 is ze bestuurslid van de BHN met als portefeuille Onderwijs & Arbeidsmarkt.

De leerlingen van Aeres worden niet alleen theoretisch goed opgeleid, maar zijn ook echte doeners, vertelt Vermaas. Om deze jonge mensen door te laten stromen richting arbeidsmarkt, is er veel contact met het lokale bedrijfsleven. “Natuurlijk met bedrijven waar onze leerlingen stage kunnen lopen. Maar ook met ondernemers uit met name de food- en groensector die hun kennis delen op onze jaarlijkse beroepenmarkt of die betrokken zijn bij Food Academy Nijkerk waar op het terrein van onze school les wordt gegeven aan studenten.”

De lessen van examenklassers en kwetsbare leerlingen gaan gewoon door. Alle andere leerlingen hebben nog praktijklessen op school. En ook al worden stages momenteel moeizamer ingevuld dan voorheen, bijna alle leerlingen zijn ‘onder de pannen’, vertelt Vermaas. “Er wordt van alle kanten aan onze leerlingen en studenten getrokken. Hoveniersbedrijven bijvoorbeeld zitten te springen om goed opgeleide mensen. Daarom zijn ondernemers in deze regio ontzettend blij dat onze school slimme doeners breed opleidt, met vakken als wiskunde en biologie.”
In september wordt gestart met de nieuwe opleiding Allround coördinator-instructeur buitensport, waar studenten alles leren over buitensport en bewegen, maar ook over aanleg en onderhoud, natuurbehoud en duurzaamheid.

www.aeres.nl

Geplaatst op: 19-02-2021