A+B start scheidingsmediation

NIJKERK – Een scheiding is nooit makkelijk, maar moet wel goed geregeld worden. Zeker als je ondernemer bent. A+B Adviesgroep is gestart met een nieuwe dienst: A+B Scheidingsmediation. Deskundige hulp bij alle juridische, financiële, fiscale, sociale én emotionele zaken die komen kijken bij een scheiding.

Van het opstellen van een convenant en de officiële scheidingsmelding bij de rechter tot aan het regelen van je administratie en boekhouding als je beiden een eigen huishouden voert. Wie uit elkaar gaat, krijgt te maken met allerlei regelzaken. “Het is in het belang van beide partijen om hierover goede afspraken te maken. Zeker als er kinderen of een eigen bedrijf in het spel zijn”, vertelt juriste Ylona Schrik.

Samen met financieel echtscheidingsadviseur en mediator Christian van der Veer trekt zij de kar van A+B Scheidingsmediation.“Mijn vader richtte het bedrijf ruim dertig jaar geleden op als administratie- en boekhoudkantoor, maar in de loop der jaren is onze dienstverlening flink uitgebreid. Met name in de richting van advisering”, vertelt Van der Veer. “In ons werk zagen we regelmatig dat er behoefte was aan goede begeleiding bij een scheiding. Veel mediators missen een stukje financiële kennis, zeker als het gaat om ondernemers. Dan is de administratieve en juridische situatie nog ingewikkelder. Ylona en ik kunnen scheidende stellen ondersteuning bieden op elk gebied: juridisch, financieel, maar ook sociaal. Want een scheiding is bij uitstek een emotioneel proces, waarin het fijn is als er een onafhankelijke derde partij met je meekijkt.”

“Ons doel is ervoor zorgen dat beide partijen op gezonde wijze verder kunnen. Daarom kijken we ook naar de situatie na de scheiding”, vult Schrik aan. “Welke ondersteuning geboden wordt verschilt. Elk mediationproces is maatwerk. Een goede klik is altijd belangrijk, daarom is het eerste adviesgesprek altijd gratis en vrijblijvend. Het is uiteraard ook mogelijk om een convenant of afspraken over kinder- of partneralimentatie onafhankelijk door ons te laten checken.”

www.aplusbmediation.nl

Geplaatst op: 09-12-2020