Geen spijt!

Zaterdagmiddag, rond de klok van drie uur. Normaal gesproken tweewekelijks een enigszins nerveus gedoe op De Ebbenhorst. De speaker schraapt zijn keel, spelers staan nerveus trappelend in de spelersgang, supporters wrijven zich verlekkerd in de handen… Ze hebben er weer zin in.

Hoe anders is het deze dagen (eind november) weer. Een wedstrijd zonder publiek geeft een troosteloze, desperate aanblik. Bij Sparta Nijkerk zijn we gewend dat Het Middagje Sparta Nijkerk niet alleen een spannende bedoening is maar zeker ook een gezellige. Maar dat is het voorlopig dus weer even niet. Dat vinden wij zelf jammer maar dat spijt ons zeker voor de leden van onze Businessclub (en natuurlijk voor al die andere supporters!). In de eerste fase van het seizoen werd wel duidelijk hoe zeer iedereen het gemist had: een lekker potje voetbal en een ouderwetse derde helft. Om maar eens een cliché te gebruiken: het bleef die middagen nog lang onrustig op De Ebbenhorst. Eerlijk is eerlijk, de resultaten kwamen soms moeizaam (en de laatste wedstrijden tegen Hoek, DVS ’33 en Ajax zelfs helemaal niet) tot stand maar dat deed vooralsnog niet direct wat af aan een leuke afsluiting van de week. Zaterdag blijft nu eenmaal voor Spartanen de leukste dag van de week. Maar nu dus voorlopig even niet….

Wij realiseren ons dat er bedrijven en branches zijn die hier direct meer last van zullen krijgen en die willen we dan ook graag opnieuw heel veel sterkte wensen.

Ik heb het vanaf deze plaats vaker geroepen maar een eerdere stopzetting van de competitie zorgde er gelukkig niet voor dat onze sponsors de club in de steek lieten. En ook nu beluister ik alleen maar begrip. We hebben dan misschien wel geen keuze maar ik hoor ook geen gemor en geen geklaag. Persoonlijk had ik ook liever gezien dat de K.N.V.B. de competitie maar gewoon een tijdje stil had gelegd. Vervroegde winterstop, indien mogelijk iets eerder beginnen in januari en desnoods wat langer doorspelen in het voorjaar maar helaas, in Zeist denkt men daar anders over.

Zoals gezegd merken wij er in het enthousiasme van lokale (en regionale!) ondernemers vooralsnog niets van. Die sluiten zich nog steeds druppelsgewijs aan bij de grootste en gezelligste Businessclub van Nijkerk en omgeving en wij zorgen er graag voor dat zij niet teleurgesteld worden. Zoals het een sponsorclub betaamt hopen wij onze leden nog steeds op de juiste manier met elkaar te verbinden en ze af en toe te verrassen. Steeds meer bedrijven beseffen dat het van den Tweel Businesshome op zaterdagmiddag the place to be is. Voor degene die nog niet overtuigd is: mail me gerust, we zorgen er graag voor dat u geheel vrijblijvend sfeer kunt proeven rond een wedstrijd van Sparta Nijkerk 1. En ik verzeker u, daar gaat u geen spijt van krijgen!

Nico Fiegen, voorzitter Businessclub Sparta Nijkerk

Geplaatst op: 13-12-2021