Provincie enthousiast over Food Academy Nijkerk

NIJKERK – De Stuurgroep Food Academy Nijkerk heeft bezoek gekregen van een afgevaardigde van de provincie Gelderland. Gedeputeerde Conny Bieze liet zich informeren over het concept van de Food Academy Nijkerk en de inhoud van de opleidingen waarvan de eerste in september 2019 van start gaat.

Dat maakt Maarten Kruisselbrink namens de stuurgroep van Food Academy Nijkerk bekend. Onlangs ontving de stuurgroep en deelnemende bedrijven de gedeputeerde van de provincie in het bedrijfspand van Epos in Nijkerk. Op datzelfde moment begon een aantal studenten van MBO Aeres bij Bakkerij van Looijengoed aan een mini-workshop ‘banketbakker’. Waar zij aan de slag gingen met een traktatie voor de gedeputeerde. Een manier om op uitnodigende wijze te laten zien wat Food Academy Nijkerk aan studenten kan bieden, legt Kruisselbrink uit. “De workshop werd gefilmd en aan het einde van de vergadering getoond. Aansluitend maakten de studenten bij het bedrijf Epos hun eigen unieke kruidenmengsel. Aan het eind van het bezoek boden zij hun traktatie aan gedeputeerde Bieze aan en ontstond er een mooi gesprek tussen de provinciaal bestuurder en de jongeren als foodprofessionals van de toekomst. Inspirerend voor beiden.”

Ontwikkelingen
Met het enthousiasmeren van de provincie, is de stuurgroep er nog niet. Kruisselbrink ziet het bezoek van Bieze dan ook pas als het begin van de promotie van Food Academy Nijkerk. “Veel bedrijven in Nijkerk kennen de Food Academy Nijkerk inmiddels”, vervolgt Kruisselbrink. “De volgende stap is dat we ook inwoners, jongeren en hun ouders gaan informeren over het concept en de inhoud van de opleidingen, zodat (aankomend) studenten de Food Academy straks weten te vinden. En we in september met een goed gevulde lichting kunnen starten.”

Meedoen?
Ondernemers die geïnteresseerd zijn in Food Academy Nijkerk kunnen bij Kruisselbrink terecht. “Met elkaar bereik je meer”, sluit hij af. “Zeker nu de provincie ook positief tegenover het concept staat. Food Academy is een initiatief dat voor en door het bedrijfsleven is ontstaan. Hoe groter de club, des te meer slagkracht.” Mail voor meer informatie over Food Academy Nijkerk en de mogelijkheden om deel te nemen naar: m.kruisselbrink@nijkerk.eu.

Geplaatst op: 28-02-2019