Zzp’er? Particuliere verzekering is
niet voldoende!

Met regelmatig spreken we bij Univé startende zzp’ers. Als we dan vragen of ze een aansprakelijkheidsverzekering hebben afgesloten voor hun werk, kijken ze ons verbaasd aan. ‘Hoezo?’, vragen ze dan. ‘Ik heb toch een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering voor mijn gezin?’ Helaas dekt deze particuliere aansprakelijkheidsverzekering geen schade die je als zzp’er veroorzaakt tijdens je werk.

Misschien denk je: dat is vooral relevant voor zelfstandig bouwvakkers, timmerlieden en andere doeners. Niets is minder waar. Juist zelfstandig hrm-adviseurs, freelance ict’ers of andere adviserende zzp’ers lopen grote risico’s als ze zichzelf niet verzekeren. Het werk dat ze doen wordt namelijk steeds complexer en een foutje of vergissing zit in een klein hoekje.

Heeft jouw werk of advies negatieve gevolgen voor je opdrachtgever? Dan heb je tegenwoordig als zelfstandig adviseur steeds sneller een claim aan je broek. Zakelijke schades als gevolg van een verkeerd advies kunnen behoorlijk snel oplopen. De financiële risico’s zijn dus groot. Voor je het weet zit je middenin een lange juridische procedure. Dat kost je ook nog eens veel tijd, die je niet aan je werk voor andere opdrachtgevers kunt besteden.

Gelukkig zijn er tegenwoordig speciale beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen voor zzp’ers met een adviserend beroep. Van alle zzp’ers sluit ruim 85% een aansprakelijkheidsverzekering af voor zijn bedrijf. Nog altijd doet 15% dat dus niet en dat zijn in Nijkerk al snel tientallen zelfstandig professionals. Ben jij zo iemand? Laat onze mkb-adviseur Martin Tingen dan eens met je meekijken. Hij helpt je om aansprakelijkheidsrisico’s inzichtelijk te maken en te beheersen. Bel hem gerust om een afspraak te maken op: 06-53299511.

Leendert Verduin,
vestigingsmanager van Univé Nijkerk.
www.unive.nl

Geplaatst op: 03-11-2016